Alla inlägg under april 2014

Av Åsa Billefält - 29 april 2014 11:46

  Jag blir galen! Alltså på riktigt! Har gått igenom bokföringen och checkat av med kontoutdraget. Det saknas en sida av utdraget... GAAAHH! Vilket innebär att jag inte kan slutföra min koll helt och hållet NU. Morr...

  Så svårt att utföra, eller? Jag hittade ingen mejladress till handläggaren. Ringa blir svårt eftersom 3G försvinner då och då. Men då har jag ju tillgång till internetbanken. Jag skrev ett litet meddelande och "gnällde" först om adressen till mig (kontoutdraget skickades till min gamla adress och gick via eftersändningen trots att jag angav nya adressen i meddelandet) och påpekade att det saknades uppgifter. Morr...

  Å så skulle jag baka sockerkaka... Jo tjena tjabba hallå vad (o)bra det gick! Den sjönk ihop i mitten. Varför då? Jo JAG hade ställt ugnen på 170 grader istället för 175 vilket innebär att ugnen var lite för kall. Vilken bagare/konditor, eller hur?! Nåja, dotra och jag bakade en fin Cocoskaka igår så vi kommer inte tomhänta. Morr...

  Inte riktigt MIN dag idag... Nu ska jag morra medan jag läser en stund.

Av Åsa Billefält - 29 april 2014 08:09

Nej, jag menar inte att jag skaffat en sista minuten-resa. Ingen sådan resa i alla fall  . Utan jag gör saker i sista minuten; deklarationen! Och baket till dotras klass som ska ha kulturkväll.

Ja ja, bra sås reder sig själv heter det ju men det stämmer inte. Inte vad gäller deklarationen. Ett nödvändigt ont så här års  .

Kulturkvällen är ikväll... dotra och jag bakade en kaka igår; Cocoskaka. Vi hann inte baka Limekaka - då hade jag inte kommit i    förrän vid midnatt. Jag får helt enkelt baka under förmiddagen. Skippa boken med andra ord... Men först... kolla verifikationerna så de stämmer i datorn med de som är skrivna för hand OCH kolla att de stämmer med transaktionerna på kontoutdraget. Jo det tog ju ett par dagar innan det där välsignade utdraget kom... banken hade skickat det till min gamla adress TROTS att jag angav min nya i meddelandet *suck* så det gick via eftersändningen  .

Nu är   nere i magen så nu ska jag sätta fart.... So long... 

Av Åsa Billefält - 28 april 2014 08:19

  Jaha, det var den helgen, det... Helgerna rusar fram. Igår fyllde   dotra 12 år. Maken och jag steg upp och fixade bake-off baguetter med vitlök. När vi väckte henne låg hon fullt påklädd i sin säng och tittade på film i mobilen varpå hon förkunnade att hon vaknat kl 7 redan...

Men nu är det en ny vecka fast en kort. Maken har bara två resdagar och dotra slutar lite tidigare i skolan på onsdag. Jag har ju en vanlig vecka   med diverse hushållssysslor att sköta. Ska fixa en blomsterkulle där jag ska så prästkragar, blåklint och ringblommor.

Sockerärtorna jag satte förra veckan börjar komma upp! Hoppas dillen, gräslöken och persiljan kommer också.

Då är det snart Valborg. Citronsillen är given; den ska läggas in ikväll. Men annars vet jag inte vad vi ska äta.

Nej, nu ska jag sätta mig och läsa ett kapitel eller två och tvätta några maskiner.   Sedan går jag ut en stund och jobbar i trädgården!

Av Åsa Billefält - 25 april 2014 18:32

  Pärlan fixad och hämtad! Synd att säga att det blev billigt men bilmeken var tvungen att byta tändspole och byta bromsok utöver de andra grejorna  . Nåja, bara att pynta och se glad ut...

Men nu är min Pärla okej  ! Trevlig helg!

Av Åsa Billefält - 25 april 2014 11:26

  Att lämna bilen på verkstaden är väl ungefär som att söka vård; ju mer de öppnar upp ju mer hittar de. Tändspolen behövde bytas tillika bromsoken fram... Det måste ju göras så det är bara att bita ihop. Pärlan är ju ingen ny bil; 15 år och ju bättre underhåll ju längre håller hon. Fast det är ju surt att det ska kosta så förbenat mycket pengar! Men det går ju knappt att mecka med en bil idag - för den som är händig alltså; all elektronik i motorn osv kräver visst specialverktyg. Ja ja, bildoktorn ska ju ha försörjning också  .

Men jag nog en liten knut i maggropen varje gång Pärlan ska till bildoktorn. Och så är det ju som så att Dagen D närmar sig om man ser krasst på saken. Det kommer en dag då Pärlan måste skrotas - hemska tanke! Jag har aldrig haft en bättre och roligare bil. Och jag kommer aldrig nöja mig med mindre än turbo och automat  . Jag antar att regelbundna besök hos bildoktorn är att föredra om bilen ska hålla flera år till....

Av Åsa Billefält - 25 april 2014 08:44

  ÄNTLIGEN FREDAG! Har fått lite sovmorgon... ända till 06.00 Jag går upp 05.00 annars.

Imorgon kan vi sova till... 08.00 - tidigast!

Vad har hänt idag då?

Lämnat bilen på verkstade - check

Druckit   - check


Softar en stund innan det är dags att sätta fart. Funderar på att bädda rent i   , det är nog dags för det. Då kan jag ju tvätta de befintliga och hänga ut!

Vad händer annars i helgen? Jo vi har en jubilar att fira;   dottern fyller tolv. Vad fort det har gått; känns som igår hon var en baby   ...


Men nu är det inte många timmar kvar tills det är helg! ÄNTLIGEN HELG  !

Av Åsa Billefält - 24 april 2014 13:39

  Trots en kanondag med strålande sol som värmer skönt finns det sysslor att utföra inomhus. Fjärde maskinen med tvätt är i full gång. Jo, jag har ju gått en runda på tomten och inspekterat samt vattnat det som skulle vattnas. Tre maskiner tvätt hänger på torkvindan.

Lilla katten ligger på   dotras skrivbord i solskenet och sover; hon är osocial idag. Eller så kanske hon bara vill vara ifred. Även vi människor har ju behov av att vara ifred då och då.

Nä, jag ska väl förpassa mig till soffan och fortsätta softa med min bok - i väntan på att maskinen ska bli klar...   Det blev en sådan dag idag  !

Av Åsa Billefält - 24 april 2014 08:37

Bilen är en nödvändighet för oss på landsbygden. Jag älskar min bil! Fast det är ju inte skoj när Pärlan måste till bildoktorn... Pärlan var på service för två veckor sedan och ska på återbesök för att justera några saker. Ja ja, det är ju bara att gilla läget  ! Hytten måste ju fungera... eller hur?! Jo, funkar gör hon ju men de där smågrejorna kan bli stora grejor.

Verkstadsbesök brukar inte vara gratis heller men som sagt, bara att gilla läget. Bäst att fixa diverse grejor till besiktningen...

Ja, jag gillar läget... då'ra  !


 

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards