Alla inlägg under augusti 2014

Av Åsa Billefält - 28 augusti 2014 12:40

  Trött, trött och åter trött. När jag hämtade dottern i tisdags var hon hängig och hade ont i halsen. I onsdags morse vaknade jag med halsont. Det var ju bara att sjukanmäla henne igår och idag samt för imorgon. Tänk om det gick att ligga i   hela dagen! Men det går ju inte; hönsen måste skötas om och det ska tvättas och diskas. Visserligen har vi både disk- och tvättmaskin men de ska plockas ur och fyllas på. Och så något i magen fastän det inte riktigt smakar. Vätska, vätska och vätska!   smakar inte riktigt lika gott som vanligt så någon kopp slinker ned enbart för koffeinbehovets skull.

Nehe, nu måste jag plocka ur både disk och tvätt. Ska nog försöka få ned en påtår; så kanske jag känner mig lite piggare sedan?!

Av Åsa Billefält - 21 augusti 2014 08:06

  Redan torsdag?! Men hallå... det var ju måndag nyss! Nåja, tiden rusar. Tio veckors sommarlov sade ju bara svisch så hur fort passerar inte några dagar då'ra?!

  Regnet har tidvis vräkt ned; sedan i söndags har vi fått nästan 35 mm.   Åskväder har det också varit då och då, UÄK! Våra fjäderfän springer in och ut. Nåja, hälften av dem; de resterande stannar inne. Minsta lilla regndroppe så flaxar de in... Snacka om att göra skäl för uttrycket KYCKLING(AR)   !


  På lördag hoppas vi på noll mm i nederbörd; här ska vi ha skaldjursfest! Jag har, till min dotters förskräckelse, gjort i ordning allsångshäfte   . Jo här ska sjungas allsång!   Kära maken får nöjet att printa ! Vad sägs om Broder Jakob; på svenska, franska och finska? Hahaha, tungvrickning! Ja, den finska versen alltså...


  Nej, nu ska jag koka kaffe! Det jag kokade nyss smakade urkas. Sedan ska jag plocka ur kylen; reparatören/teknikern kommer efter lunch. Kyl och frys började lagga i måndags kväll. Tur vi har kyl i husvagnen och en extra frys! Hoppas inte vi måste köpa nytt, då kan det vara risk att det inte blir hund i oktober/november...   

Ha en trevlig dag!

Av Åsa Billefält - 18 augusti 2014 10:40

  Ja, det var det sommarlovet! SVISCH - så var det dags för skola och arbete för dotter och make. Samtidigt är det skönt att komma in i dagliga rutiner igen. Ledighet med sovmorgon   blir så mycket mer uppskattad.

Hönshuset är färdigt och för lite drygt en månad sedan flyttade 13 stycken kycklingar, en vecka gamla då, av rasen Skånsk Blommehöna in. Små, små bedårande dunbollar har blivit större och fått fjädrar samt börjat utveckla kammar.

Duschrummet blev färdigt i helgen. Premiärdusch i lördags. Ska skura väggarna; det är limrester kvar.

Vi har varit och hälsat på uppfödaren och om allt går vägen blir vi med valp i oktober-november.

Camping i Malmköping tog vi oss tid för.    följde med och det gick riktigt bra; hon tyckte det var spännande att gå på promenad runt om på campingen. Hon charmade folk till höger och vänster; både gammal och ung! Det var ju så hett   ; 40-45 grader i husvagnen så vi kunde ju inte lämna henne långa stunder och på lördagen beslöt vi oss för att köra hem henne. Hon började dessutom bli rastlös; på lördagsmorgonen gick hon omkring och bet på listerna runt fönstren och fästena till gardinomtagen. Det var tomt utan henne men vi åkte hem dagen efter så det var ingen fara.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards