Alla inlägg under september 2015

:-D

Av Åsa Billefält - 30 september 2015 14:26

Då var det onsdag igen! Snart helg med andra ord!
Just nu är jag glad att det är onsdag; om ett par timmar lite drygt rullar tåget och kära maken är på väg hem <3!
Det ska bli skönt att få hem honom. Vi längtar efter honom.
Men det är ju några timmar kvar tills han kommer. Det finns ju saker att göra hemma så jag behöver inte rulla tummarna i väntan på honom!

Av Åsa Billefält - 30 september 2015 08:11

På vägen till bussen dansade älvorna på gärden, åkrar och i hagar. Det är vackert med dimma; bara man slipper den på vägen.
När jag åkte hem hade solen kommit fram. Solsken och dimma; vackert som en tavla!
Jag var tvungen att stanna och fotografera.

Av Åsa Billefält - 29 september 2015 19:33

Nu avverkas skogen bakom huset. Avverkas? Nej, mer skövling tycker jag. Det är knappt jag känner igen mig när jag tittar ut genom ena köksfönstret; senast i morse stod träden, främst gran, och sträckte sina toppar mot skyn. Nu ligger det kala stammar på hög.
Ja, skogen behövde gallras. Men den här remsan som kalhuggits ser för marig ut!
Om täckningen blir bättre kan skövlingen förlåtas en del.
Blåsten kommer ju att könnas betydligt mer nu.

Av Åsa Billefält - 29 september 2015 10:57

Nä tvätten var inte riktigt torr. Men vi köpte ju en liten älgstek i helgen! En mumsigt mustigt god gryta! De små fick några köttslamsor; GLUFS (Midna), SLAFS (Eros) och TASS, TASS, PIP (Athena) som sprang upp och därmed talade om var hennes skål skulle stå :-)!
Nu puttrar grytan på svag värme och det doftar gott!
Tvätten får vackert vänta ett tag till.
Lite senare ska jag förbereda stroganoff på kalkonfalu.
Nu är det rejält varmt i stugan; eldens sista glöd kämpar i spisen, värmen från elspisen och solen som gassar rätt på och in i huset.

Av Åsa Billefält - 29 september 2015 08:00

0,3 plusgrader när klockan vrålade 5.45 Jo det är ju inte så konstigt; det är höst nu.
Jag fick nästan släpa ut Midna på den första rastningen.
Dotra fick göra frukost medan jag tände i spisen.
Tack och lov var det tillräckligt med glöd när jag kom hem efter att ha skjutsat dottern till bussen, rastat Midna igen och utfodrat de små så jag kunde lägga in ved. Det brinner så härligt; det knäpper om vissa vedpinnar och man känner hur värmen sprider sig - framför allt i köket.
Nu sitter jag i soffan under en pläd och undrar varför ingen katt ligger bredvid mig. Påtåren har landat i magen och det är väl dags för tretåren. Sedan finns det mer tvätt att ta hand om och mer att tvätta. Jag behöver inte elda för att hålla kylan på avstånd ;-)!

Av Åsa Billefält - 28 september 2015 21:04

Fortfarande efter nästan 16,5 år tillsammans räknar vi timmarna tills vi åter ses. Fjolligt förälskade och kära. DET är en skön känsla.
Jag kan fortfarande känna det där härliga pirret i magen; det-där-pirret-i-början. En blick, ett leende eller en beröring. Ibland behövs inga ord.
Vi har lyckats vårda förhållandet och äktenskapet. Passionen finns kvar.
Vi är inte överens alla gånger men konstigt vore väl annars!
Huvudsaken är ju att den ömsesidiga kärleken och respekten finns - och de bitarna finns.
Vi fortsätter räkna timmarna och för varje timme som går desto gladare blir vi :-D!
Nu är det mindre än 49,5 timmar mitt <3!

Av Åsa Billefält - 28 september 2015 09:46

Jaha. Nyss fredag och redan måndag! Helgen sprang förbi - som vanligt! Shopping och trädgårdsjobb varvat med ett par maskiner tvätt. Jag och maken har sågat lite ved; det börjar bli kyligt och rått nu. Vi tände i spisen igår förmiddag och på kvällen.
Jag börjar veckan med att vara gräsänka. Alltid lika tråkigt när maken inte kommer hem.
Fast nu är det drygt en månad sedan han reste i tjänsten.
Det vore inte så dumt att köpa just den där trisslotten med tre tv-apparater och få skrapa fram ett par miljoner. Då kunde kära maken gå i pension.
Jaha dags att komma tillbaka till verkligheten... Plocka ur och i diskmaskinen, ta reda på ren tvätt och sätta på någon maskin eller två.

Av Åsa Billefält - 26 september 2015 16:11

Maken har gått loss på buskaget med både röjsåg och motorsåg. Två stor- och vildvuxna buskar har nästan jämnats med marken. Jag har släpat bort de flesta grenarna.
Athena och Eros har varit ute en stund. En i sele och den andra sprang fritt. Athena hade ovanligt mycket spring i benen; hon brukar mest stå och beta. Lillpojken sprang och märkte revir samt lurpassade i ginsten. Han får inte gå ut hur som helst innan han är chippad och försäkrad. Utomhusvistelse under uppsikt ;-)! Dessutom vet vi ju inte helt säkert om han är kastrerad, steriliserad eller inte. Det finns så många hemlösa katter; ingen av våra missar ska öka det antalet.
Dottern och hennes kompis spelar TV-spel. De har spelat datorspel förutom stunden då de var ute med katterna.
Vi ska köra dotras kompis till bussen sedan är det nog dags att börja med maten: panerad torsk, kokt potatis, brysselkål, sockerärtor, räkor och hemgjord kall sås. Till det ett gott vitt vin. Maken och dottern ska ha svamp till. Jag plockade något hekto ganska stora kantareller i torsdags.
Ja det var ju inga problem med att få den här dagen att gå.
Ett par timmars jobb i trädgården och eftermiddagen börjar övergå i tidig kväll.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Skapa flashcards