Alla inlägg den 9 mars 2017

Av Åsa Billefält - 9 mars 2017 19:38

Jag hade tänkt testa ett annat mandelmjöl. Ha ha ha! Det var slut... Ja men varför inte testa att baka glutenfria bullar?!
Japp! Vi kom hem, packade ur bilen och kassen, rastade Midna... Sedan satte jag bulldeg.
Jag måste erkänna att jag var skeptisk; riktigt sladdrig deg. Ungefär som ciabattadeg. Men jag är nöjd med slutresultatet! Andra gången jag bakar glutenfritt.
En gluten- och laktosfri Kardemummabulle!

Av Åsa Billefält - 9 mars 2017 08:33

I dag jobbar maken hemma; han är lite hängig. Jag har ont i kroppen och känner mig trött. Det är bara det att JAG får inte bli sjuk. Nästa lördag ska jag ha ett event, fikabrödsprovning, och måndagen efter drar jag i gång.
Jag måste fixa skyltar och infoblad. Och jag har några produkter jag ska baka/fixa till den 18:e. Jag ska utveckla de glutenfria syltgrottorna, glutenfritt blir lite smuligt.
Igår blev jag kund hos en grossist. Men jag fick inga inloggningsuppgifter vilket innebär att jag inte kommer åt prislistan på nätet. Jag måste ha den för att kunna ge en korrekt prislista. Nu blir det väldigt få ingredienser som köps på ICA. Vissa produkter jag kommer använda finns inte hos grossisten. Jag har inte sett dem bland sortimentet. Men det är ytterst få grejor det handlar om.
Åh jag skulle vilja åka dit och handla lite i dag! Helst igår! Jag har fått kundnummer så jag kan shoppa redan nu. Ja det hade jag kunnat gjort igår. Kundkortet kommer om cirka två veckor.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Skapa flashcards