Alla inlägg den 13 mars 2017

Av Åsa Billefält - 13 mars 2017 14:08

Ett stort tack till min svåger som hjälpte mig att skifta däcket.
Har just kommit in från en promenad på drygt två kilometer. Midna skötte sig exemplariskt. Det är rena rama skridskobanan bitvis. Vi fick gå över på fel sida. Men nu är vi hemma - helskinnade! En skön promenad i härligt vårväder med fågelkvitter.
Vi har en snödroppe som blommar nedanför köksfönstret. Vårblommorna i rundeln börjar ta fart; tulpanbladen sticker upp som små spjutspetsar. Åh vad det är härligt med vår!
Mamma älskade våren. Vi brukade minnas de där härliga vårarna när jag var liten.
Den här dagen för sju år sedan var också vacker. En lördag. Jag pratade med mamma som höll på att baka matbröd. Hon berättade att hon drömt om pappa; han satt på sängkanten och smekte hennes kind. Mindre än tolv timmar senare hade hon lämnat jordelivet.

Av Åsa Billefält - 13 mars 2017 09:26

Ja den här dagen började bra... Strålande sol och sovmorgon. Körde dottern till bussen, åkte hem och tog en kortis med Midna. Går för en gångs skull in på tomten vid bilinfarten. Vad ser jag? Höger bakdäck är platt. Maken är på jobbet och ska iväg på jobbresa.
13 mars är nog lika illa som fredagen den 13...
Det händer alltid något när maken är på jobbet eller på jobbresa. Eller väldigt ofta i alla fall.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards