Alla inlägg den 19 mars 2017

Av Åsa Billefält - 19 mars 2017 16:52

Nu är det nära! Det har aldrig varit så här nära förut! Åh det riktigt kliar i fingrarna! Jag har min första leverans om ett par, tre dagar. Ytterligare en beställning har trillat in under dagen och vi har varit och shoppat hos grossisten.
Skyltarna är printade, laminerade och uppsatta.
Mina arbets kläder tvättas just nu.
Strax dax att gå ut med några kakburkar som inte fick plats när 7,5 kg bär åkte in i frysen.
Nu tjatar Midna om att mat...

Av Åsa Billefält - 19 mars 2017 06:56

Det blev ett lyckat event igår. Många goda vitsord. Jag hade tänkt fota det dukade bordet INNAN gästerna kom... Mmmmm just det. Värdinnan, jag alltså, var ju inte klar när de kom. Lite smått kaotiskt i början. Men det genererade i två beställningar hittills.
Jag tror att de glutenfria syltgrottorna var de populäraste av de bakverk som jag bjöd på. Drottningsaften var också en vinnare; beställning på sammanlagt 1,75 L.
Jag hann inte gå ut med ett introduktionserbjudande innan beställningarna kom. Då blir det introduktionsrabatt istället. Jag ska lägga ut det på fb-sidan; introduktionsrabatt på ordrar som läggs under vecka 12 och 13. Vecka 14, ja då ska jag komma med ett erbjudande ;-).
Jag gjorde glutenfria miniplättar till de olika sylterna; enda objekten jag hann fota! Hårdost, Brieost, glutenfria kex och glutenfritt rostebröd hade inhandlats till de marmelader jag hade gjort. Jordgubbsmarmeladen fick högt betyg. Dottern föll för hallonsylten och drottningmarmeladen. Hon gillar inte ens marmelad. Några frågade till och med om jag hade något att sälja igår redan.
Nu gäller det att komma med på marknader och dylikt. Bästa marknadsföringen är att fysiskt visa upp företaget och produkterna, låta folk smaka och fråga.
Åh jag vill sätta i gång NU! Men det kan jag inte. Däremot kan jag planera arbetet och förbereda etiketterna med ingrediensförteckning. Skyltarna ska upp! Jag fick laminatapparaten levererad igår. Maken och jag får mickla efter frullen och javat.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Skapa flashcards