Alla inlägg den 20 mars 2017

Av Åsa Billefält - 20 mars 2017 06:10

Det är första gången på länge som jag har längtat till en måndag. I dag förvandlas vårt hem till en arbetsplats; köket är från och med i dag - fläckvis i alla fall - en livsmedelslokal.
När Midna har fått sin första promenad och ätit sin frukost (utanför köket) ska arbetsplatsen städas, arbetsbänken ska rengöras och hemmafrun förvandlas till bagare. Rena rama Askungen alltså :-D! Fast prinsen kommer inte än på typ 12 timmar...
I dag ska det bakas glutenfritt och så ska det kokas saft. På eftermiddagen/kvällen ska jag fortsätta med prislistan och jag ska göra i ordning samt printa etiketter. Jag ska även anmäla mig till en marknad i juni. Bra att visa upp produkterna i fysisk miljö; låta folk smaka på till exempel saft och sylt.
Jag väntar fortfarande på burkar och flaskor! De borde ha kommit senast i fredags, tycker jag. I värsta fall får jag ta en av provburkarna och provflaskorna; jag har fått beställning på marmelad och sylt samt saft och glutenfritt.
Som egenföretagare existerar knappast en åttatimmarsdag; man jobbar tjugofyrasju. Nära nog eftersom hjärnan jobbar i sömnen... Men jag är min egen chef! Fast det har jag varit i över tolv år.
Måndag... veckan börjar bra; jag ska jobba med mina beställningar!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards