Alla inlägg den 11 april 2017

Av Åsa Billefält - 11 april 2017 13:24

Nu börjar den familjära traditionsenliga Kalkonmiddagen hos oss ta form; middagsplanering som inkluderar välkomstdrink, förrätt, varmrätt och dessert. Det måste handlas i omgångar eftersom vi inte kan förvara allt på ett och samma ställe. Och vid en sådan STOR handling är det lätt att glömma mindre men ack så viktiga detaljer.
Jag måste fråga IGEN om lämpligt vitt vin till sås. Förra året tänkte jag att nu ska jag lägga det på minnet. Gjorde jag det? Njae... nä!
Påsken 2011, slutet av april, flög jag och <3 maken till Paris. Vår bröllopsresa. Största turisthelgen i Paris är Påsken. Katoliker från alla världens hörn mer eller mindre vallfärdar dit. Påsken är nog den viktigaste högtiden för katolikerna. Vi skulle besöka Notre Dame men katedralen var så full att vi bara fick gå in och vända. Mässan visades på bildskärmar vid portarna. Det var en härlig resa med besök i Versaille, promenad längs Champs-Elysses, gått förbi Louvren, besök vid Triumfbågen och Eiffeltornet. Vi åkte inte upp; lång kö och bara en hiss. Dessutom är jag höjdrädd. Jag har varit där; under Eiffeltornet och jag har rört vid det. Jag brukar tänka på den resan varje påsk.
Undrar när Posten behagar komma? Jag väntar på leveranser som måste kvitteras...

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Skapa flashcards