Alla inlägg den 18 april 2017

Av Åsa Billefält - 18 april 2017 06:13

Ja då var ledigheten slut för den här gången och vardagen har kommit tillbaka; maken har åkt till tåget och dottern ska till skolan. Och jag ska jobba. Blåbärssylt tänkte jag tillverka och så har jag några samtal att ringa. Mitt Bank-ID krånglar; det funkar när jag loggar in men inte när jag ska signera. Trots att jag har betalat en avgift till Bolagsverket ska jag ändra SNI-kod osv. Jag ska ringa dem och höra om det är fel hos dem. Men de hänvisar väl till min bank. Jag funderar starkt på att byta bank. Min nuvarande vill inte ha kunder; de är otydliga. Jag har en företagskopplad bankdosa och ett företagskonto MEN jag är inte företagskund och mitt företagskonto är inget företagskonto. Äääääh? Jag har en checkkredit kopplat till det kontot. Men det har man väl inte som privatkund? Då vill de att jag ska bli företagskund för ca 1000 spänn om året; då ingår ditten och dutten. Som jag i princip redan har för 750 spänn om året. Nä bankbyte så fort som möjligt! Jag har faktiskt lämnat mina uppgifter till en annan bank och bett att de ska ringa mig. Även om jag inte är etablerad företagare har det börjat trilla in pengar. Ja ja vi får se...
Men jag tänker börja tisdagen med en promenad med Midna för att sedan inmundiga en påtår. Frullen och första javan tillhör historien.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards