Alla inlägg den 1 juni 2017

Av Åsa Billefält - 1 juni 2017 17:17

Då har även staden jag bor utanför drabbats av ett vansinnesdåd. Någon stal en lastbil i morse och några timmar senare rammades bilar och cyklar kördes över. Lastbilen parkerades vid en restaurant och chauffören försvann till fots. Stort pådrag med tungt beväpnad polis och Nationella bombgruppen har tillkallats. Och så ringer min dotter och meddelar att hon och ett par kompisar ska åka ned på stan efter skolan. Nej! Nej! Hon fick inte och stannade i skolan. Lite småsur tror jag hon blev.
Hur som helst; ingen har rapporterats skadad och det känns skönt. Jag hoppas gärningsmannen hittas!
Jag är trött på allt våld och alla terrorattentat som sker runt om i världen. Sverige har varit förskonat från mycket men vi slipper inte undan.

Av Åsa Billefält - 1 juni 2017 12:01

Då var första mötet med miljöinspektörerna avklarat. De tyckte jag hade bra rutiner för rengöring och produktion, det var stort plus att jag highlightar allergener d v s märker t ex ägg med versaler.
Dottern frågade om jag var nervös inför mötet men nej, det var jag inte. Jag har rent mjöl i påsen. Det är ju passande eftersom jag är bagare...
En skriftlig rutin för återkallande av varor ska vara miljökontoret tillhanda om 14 dagar. Ja det är väl bara att börja skissa då'ra!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards