Alla inlägg den 9 juni 2017

Av Åsa Billefält - 9 juni 2017 09:02

I onsdags var det dotterns åttonde skolavslutning. Efteråt åkte vi ned på sta'n och åt på restaurant.
Igår kunde jag somna om när maken gick upp för att åka till jobbet. Jag sov lite för länge. Så länge att jag nästan skäms.
Dottern vaknade tidigt igår men låg i sängen och tittade på film. Typ. Hon fick hjälpa mig en stund igår. Det var ju tänkt att hon skulle ha sommarjobb men söker man inget så får man ingen chans! Då får hon hjälpa till mer hemma och få påökning av månadspengen. Jag tycker hon ska söka jobb på helger och lov redan nu. Fast jag har inte sagt något om det än. Det är dags för henne att lära sig att ta vuxenansvar. Hon kan inte slöa sig fram längre.
Jag ska fortsätta med mitt jobb att anteckna batch på råvarorna. Och maken ska hjälpa mig med näringsdeklarationerna; han är bättre på matematik ;-). Samtidigt ska jag också producera till marknaden. Jag vill ju ha något mer än marmelad, saft och sylt. Den här gången måste jag ha en tydlig beskrivning av sortimentet jag har med mig. Och jag får nog smeta på marmelad på brieost och sylt på miniplättarna.
Midna och jag tog en promenad igår, drygt fyra kilometer sedan tog det stopp. Då ville hon inte längre. Vi stod och väntade tills maken plockade upp oss. När vi var ungefär två kilometer hemifrån skrapade något i backen. Ljuddämparen lossnade och det blev krypkörning och när vi just svängt in ramlade ljuddämparen av. Den måste ha lossnat i skarven främre/bakre avgasröret. Vi bytte det bakre för mindre än ett år sedan. Jag har märkt att det har varit på G att byta det främre; Pärlan2 går inte på alla fem cylindrar vid start, svarar inte lika bra på gasen och ljudet har ökat. Bilia såg inget anmärkningsvärt på avgassystemet. Då hade maken påtalat det när vi lämnade in bilen för en koll inför besiktningen. Ja ja, tur att det inte ramlade på motorvägen i 120 knyck!
Nehe, jobba lite kanske?!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards