Direktlänk till inlägg 22 juni 2017

Dagen före

Av Åsa Billefält - 22 juni 2017 09:23

I dag har jag mycket att göra (får muta dottern att hjälpa till). Det ska städas, fixas med pajer, skära formbröd (snittarna), göra tonfiskröra, vädra filtar (vi sitter ute i partytältet), skriva inhandlingslista till maken, fortsätta plocka blommor och ormbunkar till midsommarstången. För att nämna några saker. Vi kanske måste komphandla i morgon ändå, vem vet? Det är alltid något på listan som inte kommer med av en eller annan anledning.
Just nu är jag faktiskt i valet å kvalet angående välkomst bålen. Det vore ju gott med en läskande, fruktig bål till snittarna. Men jag tror inte maken tänder på den idéen. Jo han gillar bål men skulle nog tycka att det är för ont om tid och för mycket att göra. Men han är ju på jobbet! Om jag bestämmer mig för bål så vad kan mitt <3 göra åt saken då? Nä just det; NADA! Jag ska ju ändå svänga förbi Kvantum sedan så då kan jag köpa nån frukt till bålen. Det får bli en enkel vinbål med fruktcoctail och typ kiwi. Även det enkla kan vara gott. Jag hade inte planerat för bål men eftersom jag ska göra snittar (vilket kära maken inte har informerats om heller) så vill jag ha bål. Till skaldjurspartyt ska jag nog göra melonbål med mangotwist, den är god. Trots att jag inte gillar mango. Men kombon melon och mango är tummen upp! Melonens sötma och mangons friska syrlighet blir en bra balans. Jag kanske skulle ge ut en bok med recept på bål? Både med och utan alkohol... Bara en tanke. Men då måste man ta bra bilder. Ha ha ha, ja jag måste ju ha någon hobby ;-)!
Nej nu är det strax dax att sätta fart!
GLAD MIDSOMMAR i fall att jag inte har tid att skriva innan i morgon.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Billefält - 3 november 2019 20:42

Oj oj nu är det länge sedan jag bloggade! Men det har sina orsaker..! Först och främst har jag haft en period med mycket jobb. Fått vikariera för kollegor och några extra jobbpass. För snart två veckor sedan däckade jag under natten. Feber. Ont i...

Av Åsa Billefält - 20 oktober 2019 00:07

På kvällskvisten har jag och fästmannen fixat med belysning och fortsatt med timret. Några timmar ute i oktoberkvällen. Lite kyligt. Det ska bli gott med te när fästmannen kommer in. Han plockar undan ute och släcker samt stänger. Nu fryser jag. Ha...

Av Åsa Billefält - 12 oktober 2019 10:50

Skönt med sovmorgon. Och skönt att slippa gå upp och skjutsa dottern. Gårdagens jobb känns i axlarna i dag. Åtta timmar storstäd, ja jag skulle ljuga om jag påstod att det inte kändes. Nu inmundigar jag dagens första balja java. Och det smakar finf...

Av Åsa Billefält - 9 oktober 2019 20:29

Ett par morgnar har jag fått skrapa rutorna på bilen. I morse var det regn. Det märks att hösten bli mer och mer intensiv; kvällar och morgnar är väldigt kyliga. Även dagarna är kyliga trots att solen tittar fram då och då. Det har gått så fort; nys...

Av Åsa Billefält - 30 september 2019 22:04

Då är det sista September i dag. För fem dagar sedan firade jag och fästmannen åtta månader som officiellt par. Det har gått fort; väldigt fort. Och det känns fortfarande bra :-)! För en tid sedan fick jag frågan om jag var lycklig tillsammans med fä...

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9 10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards