Alla inlägg den 6 augusti 2017

Av Åsa Billefält - 6 augusti 2017 20:56

Så där ja! Totalt 18 frallor! Två till mig och <3 maken resten till Bageriet.
Jag smakade en nybakad, varm fralla med bregott som smälte och en skiva grevéost... Så himmelskt gott!

Av Åsa Billefält - 6 augusti 2017 11:16

Det har regnat! Med det som har kommit, sedan jag tömde mätaren igår, är det sammanlagt 26 mm. Så underbart! Det är så välkommet; så välbehövligt. Fast risken är väl att vi får ALLT regn på en och samma gång istället för portionsvis. Liknar monsunregn tycker jag.
Igår lämnade vi dottern vid bussen, hon är på ett sorts konfirmationsläger med andra konfirmander från typ hela världen. Lite tomt och tyst utan en babblande tonåring i huset. Ja det är bara att vänja sig; om några år flyttar hon hemifrån.
När vi lämnat henne vid bussen åkte maken, jag och Midna till Stockholm. Maken skulle komphandla till sin pappa. Det var traumatiskt för Midna. Hon ville inte gå till bilen; maken fick bära henne. Och i svärfars lägenhet var hon orolig; gick och nosade för att sedan doftmarkera med en hög på golvet. Stackarn trodde kanske att vi skulle lämna henne? Förra gången hon åkte bil var ju till hundpensionatet.
Vi hade tänkt åka till ena systern och låta Midna springa på deras inhägnade tomt men vi ska kanske inte åka bil med henne så tätt inpå gårdagen. Det är dessutom lite ostadigt väder; rätt som det är kommer det en skur. Midna gillar inte regn!
Vi kanske skulle passa på att städa när det är innesittarväder. Jag skulle behöva baka upp jästen som går ut om någon dag. Tomatfrallor med lite basilika och oregano i - MUMS! De kan man nästan äta utan smör och ost. Jag var skeptisk först, det erkänner jag, när vi skulle baka tomatbröd när jag gick utbildningen. Men redan efter första tuggan var jag såld!
Sätta på lite java för att dammsuga och moppa golvet. För det blir tomatfrallsbak sedan!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards