Alla inlägg den 10 augusti 2017

Av Åsa Billefält - 10 augusti 2017 11:40

För mig är djuren viktiga. Jag köper inte djurtestade produkter, inget spanskt eller sydafrikanskt och försöker undvika kinesiskt. Varför bojkottar jag de länderna då? Spanien får kulturbidrag från EU (har fått iaf) för sina tjurfäktningar. Sydafrika tillåter eller ska tillåta troféjakter i reservaten. Kina är ett land som plågar djur och är en av de största (kanske t o m den största) nationerna som eftertraktar elfenben och andra djurdelar av utrotningshotade djur. Jag skriver på listor som olika djurrättsorganisationer skickar till t ex researrangörer som erbjuder elefantridning, tigerselfies osv. Men det hjälper ju inte, är en åsikt som tyvärr delas av alltför många tvåbenta. Jag hävdar motsatsen! Om någon eller några öppnar ögonen på folk så ger det resultat. Inte i dag, inte i morgon men någon dag. Faktum är att researrangörer som erbjuder djurshower osv minskar. Mina "krig" mot de länder jag räknade upp i början har väl inte så stor betydelse men jag hoppas att det genererar ringar på vattnet!
Jag tycker det är fruktansvärt med alla svältkatastrofer osv men man kan inte vara med överallt. Och jag har skänkt pengar till bla tsunamin i Thailand, jordbävningen på Haiti - för att nämna några.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards