Alla inlägg den 2 oktober 2017

Av Åsa Billefält - 2 oktober 2017 18:46

Riktigt höstrusk i dag. Eftersom det var urrigt inne så tände jag i kaminen. Tur jag var clever att hämta in ved på förmiddagen.
Snart anländer maken <3! Han åkte till sin pappa efter jobbet. Sedan kan vi sitta och mysa i soffan en stund innan läggedags.

Av Åsa Billefält - 2 oktober 2017 06:41

Jag brukar sova till 6.30 på måndagar men i dag kunde jag inte somna om efter jag väckt maken. Cirka 5.20 gav jag upp somna-om-försöket och steg upp. Väckte dottern och slog i gång vedspisen. Väntar på att tvättmaskinen ska bli klar. Javat smakar extra gott när det är kokat på vedspisen! Sedan ska jag tömma diskmaskinen Ja man hinner ganska mycket när man går upp tidigare.
Midna ligger på sin filt i soffan och sover sött. Katterna verkar sova i dotterns rum; det är tyst och stilla där uppe.
Det blåser; jag ser grantopparna svaja. Himlen är något ljusare än träden. Ja nu kommer höstmörkret. Dags att tä fram värmeljus och ha lite myspys i soffan på kvällarna.
Nu är det nog dags att peta in en pinne och plocka ur diskmaskinen! Ju mer jag gör nu desto snabbare kan jag sätta i gång sedan.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards