Alla inlägg den 10 oktober 2017

Av Åsa Billefält - 10 oktober 2017 22:38

Bara för att jag tänkte mig ett tidigt sänggående så kände jag att nä jag måste jobba lite. Fixa ett gäng etiketter och printa till i morgon. Ögonen gick i kors av all information... En etikett tog drygt 30 minuter att fixa. Några misstag som - TACK OCH LOV - upptäcktes i tid! När det dokumentet var klart tänkte jag som så att nu ska jag knoppa. Jaha vad händer då? Jo övertrötta jag får in overdrivern och känner mig som en övertrött treåring med sockerkick! Fast i mitt fall är det koffein snarare än socker. Syrrans fel ;-)! Hon gör för gott kaffe. Nej då; det är jag som inte sade stopp så felet är mitt.
Undrar om Midna blev putt? Hon låg på min sida av bingen och sov sååååååååååå djupt. Tills jag kastade en godis på golvet! Då flög hon praktiskt taget ur sängen. Hon tuggade i sig godisen och lade sig på golvet. Ja ja hon kommer nog vad det lider.
Katterna verkar sova i dotterns rum; det är lugnt och tyst.
I morgon får jag nog skrapa rutorna; bara + 1 nu. Men varmt och gott inne - tack vare kaminen.
God natt!

Av Åsa Billefält - 10 oktober 2017 06:04

Det var inga problem att somna igår, har dessutom sovit som en stock hela natten. Jag erkänner att jag inte var så stursk när klockan vrålade nedanför sängen 4.30 Men upp ändå! Jag tände i kaminen eftersom det var rått, på med tevatten och så vidare. Maken skulle åka till arbetet i grannlandet direkt nu på morgonen. Ja det är ju som det är. Inte roligt men det får gå. Vi räknar timmarna tills torsdag kväll ;-).
Nu gol tuppen. God morgon, tuppmara...
Nu börjar det bli varmt i vardagsrummet. Lägga in en pinne till sedan får det vara sluteldat. Kaminen är en effektiv värmekälla och täljstenen håller värmen i flera timmar.
Jaha kanske plocka ur diskmaskinen... Ju mer jag gör innan vi åker desto snabbare kan jag sätta i gång att jobba.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards