Alla inlägg den 12 oktober 2017

Av Åsa Billefält - 12 oktober 2017 07:48

Nu börjar jag känna av stressen inför lördagens marknad. Det har inte flutit på utan strulat. Utskrifter som sett bra ut på skärmen men haft synliga brister/fel när de printats. Recept som försvunnit. Onödig tid! Jag har inte hunnit baka så mycket som jag velat. Två dagar kvar nu... Jag tyckte planeringen såg bra ut. Men etiketter och näringsdeklarationer har tagit för lång tid. Dyrbar tid som kunde använts till något annat. Ja ja, det är som det är! Hade tänkt baka gluten- och mjölkfria Ostfrallor men det finns inga etiketter. Då får det bli gluten- och mjölkfria Tomatfrallor i stället! I dag är sista dagen jag producerar. I morgon ska jag fixa med presentförpackningar, inventera lagret, fixa och printa förteckning över frysvarorna samt det som reas ut och beställningsvaror (det som jag inte har angivit i ansökan får jag inte sälja) som Inlagda Trattkantareller. Jag ska blanda och packa någon kryddmix också. Och så har jag leverans! Det är mycket nu, som Stefan Sauk sade i Lorry :-)!
Nu är påtåren uppdrucken. Släppa ut hönsen och sedan sätta fart!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Oktober 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards