Alla inlägg under december 2017

Av Åsa Billefält - 31 december 2017 15:55

Ha en underbart trevlig NYÅRSAFTON!

Av Åsa Billefält - 31 december 2017 01:55

Mmmm, nu är det knappt 23 timmar kvar av årets sista dygn. Typ 22 timmar plus några minuter för att vara korrekt.
Jag ligger i sängen och väntar på John Blund. Kroppen är trött men hjärnan är pigg som en mört!
God natt och Gott Nytt År!

Av Åsa Billefält - 30 december 2017 21:28

Om drygt 24 timmar är det nytt år. Hejdå 2017; välkommen 2018. Året har gått fort. För fort.
Vi ska fira med goda vänner och min ena syster.
Undrar vad 2018 har i sitt sköte? Ja det visar sig! Jag har en och annan idé..!
Drygt 26,5 timmar kvar av 2017.
Gott Slut och Gott Nytt!

Av Åsa Billefält - 30 december 2017 01:48

Jaha... det blir en natt med dålig sömn. Igen! Har haft flera nätter då jag legat vaken i flera timmar. Det har varit kallt, varmt om vartannat samt kliat på ryggen så där lagom att jag precis når.
Efter några dagar med plusgrader och regn har vi minus 1,4.
Midna sover på soffan hos <3 maken nu när hon löper. Där ligger hon på sin filt i ena änden och han tittar på TV tills han somnar. Det är tomt i sängen utan en Malamute som ligger i mitten.
Jag är trött men det värker i knäna och det är för varmt i sovrummet så John Blunds sömnmedel hjälper inte. Nåja, sömnen kommer väl så småningom.

Av Åsa Billefält - 29 december 2017 18:24

Nu är det inte många dagar kvar av 2017. Det började ju nyss, känns det som. Våra katter har fyllt fem år och Midna har fyllt tre. Vi har bott i huset i fyra år. Min systerdotters barn har fyllt fyra och fem år. Jag och <3 maken har firat 18 år som par och sambor. Dottern har fyllt 15 år. Bara för att nämna några saker.
Vi har börjat förbereda inför nyår, som vi ska fira med goda vänner.
Som tur är bor vi i skogen och slipper närkontakten med pyrotekniskt elände!

Av Åsa Billefält - 28 december 2017 14:25

Bara för att det har varit jul och nu klämdagar så vilar inte kreativiteten! <3 maken och jag har gjort egen senap av skånsk typ. Jag ska utveckla det lite och göra en slät variant. Och så håller jag på att ta fram citronpeppar. Citronpeppar med äkta citron i stället för citronsyra och salt.
Man måste vara om sig och kring sig!

Av Åsa Billefält - 27 december 2017 10:58

Vardag igen. I dag ska vi äta sallad till middag. Skönt med lite annat än julmat. Fast vi lade in en omgång citronsill igår. Och det blir en Janssons Frestelse i dag. Makens dotter och pappa kommer i morgon över dagen.
Nu är dagens första java inmundigad! Nu ska jag och maken ta en promenad med Midna.

Av Åsa Billefält - 26 december 2017 20:11

I morse före åtta fixade jag och dottern frukost, sjöng för <3 maken och gav honom present. Av alla dagar på året så är annandagen hans födelsedag.
På eftermiddagen hade vi fikabesök.
Grattis <3 make!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards