Alla inlägg den 3 december 2017

Av Åsa Billefält - 3 december 2017 22:00

För 18 år sedan räknade jag ned till dagen då jag skulle flytta ihop med mannen som jag gifte mig med. Jag tvekade inte en sekund när han frågade mig, i början av hösten 1999, om jag ville flytta ihop med honom. Det bästa jag har gjort i livet är att bli ihop och flytta ihop med honom. Jag fick det bästa av det bästa: vår dotter.
Den 26 december 1999 gick det stora flyttlasset till en liten stad i Östergötland. Samma dag mitt <3 fyllde år. Min mamma grät: hennes lilla skulle flytta till världens ände! Typ...
Många trodde att vårt förhållande skulle ta slut på grund av åldersskillnaden. Men kärlek och ålder spelar ingen roll - så länge det är inom lagens ramar! Min man är drygt 11 år äldre. So what?
Efter drygt 18 år räknar vi fortfarande timmarna tills vi ses. Vi skickar gulliga mess med rara emojis, säger ILY varje gång vi pratar i telefonen - oavsett om det är en gång eller tio gånger om dagen, vi ringer och nattar varandra när han är borta å jobbets vägnar, vi tar mycket och ofta på varandra.

Av Åsa Billefält - 3 december 2017 08:45

Igår började den första julmarknaden; dag ett av två. Ganska mycket folk men de flesta gick bara och tittade. Jodå lite sålt fick jag! Jag preppade lite saft igår som jag ska ta med mig i dag. Jag gjorde en ny sort igår; ananas. Det är bland annat den jag ska ha som smakprov. Då kan man få en annan respons och så köper de flesta den saft de smakat.
Jag träffade en klasskompis som jag knappt träffat sedan vi slutade nian. Och så träffade jag en annan kompis, hon är mamma till en tjej som gick sexårs med min tös. Så fanns det ju andra som känns igen men jag vet inte namnet på dem eller var jag träffat det. Kanske någon som bott i samhället jag växte upp o? Eller någon som syns på sta'n? Strunt samma!
Nu ska min <3 make få rita och skriva!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards