Alla inlägg den 7 december 2017

Av Åsa Billefält - 7 december 2017 07:44

Ursäkta om det går i sakta mak på vägen men du kanske inte har märkt att det kommit snö under natten? Du noterade kanske inte att det regnade? Det är halt i hjulspåren på den oplogade vägen. Men du trodde kanske att det var både plogat och sandat? Det syns inte utanpå men jag kör automat. Tro mig, det är inte roligt att få sladd med det. Inte med manuell heller men det är enklare att häva en sladd med manuell låda.
Jag vet att bilen är snygg med en läcker bakdel men snälla, håll avståndet! Du låg så nära - igen - att dina strålkastare bländade mig i alla tre backspeglarna. Jag fick sitta framåtlutad för att kunna se ordentligt. Hade jag varit tvungen att tvärt bromsa för till exempel ett djur (det är mycket djur här i skogen i fall du inte visste det) då hade jag fått din motorhuv i skuffen via bakluckan.
Och förlåt att det kom så många bilar från vänster uppe vid stora vägen! Bedömer jag att avståndet inte är tillräckligt väntar jag på min tur i detta väglag! Du såg kanske inte modden vid och på stora vägen? Jag stod i den sörjan och hoppades att hjulen inte skulle slira. Det var tråkigt att du fick vänta någon halvminut extra. Jag kan ju inte ockuppera hela infarten! Det kunde faktiskt varit som så att en bil skulle svänga in på grusvägen. Oddsen är inte höga men rent teoretiskt...
Ursäkta att jag vill skjutsa min dotter på ett så trafiksäkert sätt som möjligt. Jag kör hellre långsamt och kommer fram helskinnad än kör som en blådåre - i detta väglag.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards