Alla inlägg den 12 december 2017

Av Åsa Billefält - 12 december 2017 08:04

Vi har SNÖ! Det är såååååå vackert! Vykortsvackert. Men inte lika vackert att köra bil i. Temperaturen pendlar mellan nollan och en minusgrad under snöfall - pyttesmå miniatyrflingor som slog mot vindrutan. För mörkt för halvljus och vid helljus bländades jag av den fallande snön. Det blev helljus; bara att rikta in ögonen så jag kunde se ordentligt. Eventuella djur upptäcks lättare i helljus. Tycker jag!
Lik en hundvalp vid första snön; Midna kör ned nosen och riktigt suger i sig doften, drar nosen i snön så hon får en minipyramid ovanpå den. Snön är så spännande - lika spännande varje gång - att hon glömmer bort vad hon ska göra. Eros brukar inte gilla snö. Fast han är sällan ute någon längre stund numera. Athena blir förnärmad om hon går förbi när man ska gå ut eller in. Ja det drar väl kallt ;-). Det är sött med små kattassar i snön...
Snön lyser upp här ute i skogen. Hoppas den får ligga kvar! Det ska ju bli vargavinter, har jag läst. I år igen. Mmm vi får väl se! Det blir det det blir.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Skapa flashcards