Alla inlägg den 5 februari 2018

Av Åsa Billefält - 5 februari 2018 11:11

I fredags fick jag två rätters; födelsedagsmiddag i förskott. Hummertoast och Champagne - mumz! Varmrätt: struts, potatisgratin och grönpepparsås - också mumz!
I lördags blev jag uppvaktad av systrar, svåger, ena systerdottern och en kusin med make. Då bjöd jag på hjortronbål och små snittar med tonfisk samt smörgåstårtor och vin eller läsk.
Igår serverades min födelsedagsfrukost; fransk frukost på svenskt sätt! Café au lait (kokkaffe och 1,5 % mjölk) och croissanter. Jag fick även en bukett röda rosor av min <3 make igår! Det var ju inte bara min bemärkelsedag igår utan även vår förlovningsdag! 18 år som förlovade!
Vi var i kyrkan igår eftermiddag. Kyrkoherden skulle upptas i församlingen. Biskopen var på plats och flera präster från olika församlingar främst från vår ort. Bland annat prästen som vigde mig och min make för snart nio år sedan. Hon har varit präst i den här församlingen och hon välkomnade den andra kvinnliga prästen i den här församlingen. Vår dotter är ungdomsledare för årets kongirmander så hon och en ungdomsledare hade som uppgift att vakta biskopens mitra och kräkla; ett hedersuppdrag. Biskopen, som vi såg på TV när han skulle flytta in i sin bostad, är en riktigt skön människa! Bjöd på sig själv och läste stödord från sin IPHONE. Jag skakade hand med honom och samtalade lite; att prata med honom var som att prsta med någon man känt i flera år. Tjejerna fick ta bilder åt honom och mejla så han kunde lägga ut på sitt instagram.
I dag blir det att hålla elden vid liv; - 15 i morse och nu cirka - 10. Midna och jag tog en kortis; drygt 1,5 kilometer. Det får bli långrastningar för hennes del i dag. Jag tar nog en kortis i min ensamhet i eftermiddag. Eros ville ut men det är för kallt för hans ?fötter?. Athena sover i solskenet. Jag ska peta in en pinne i brasan!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards