Alla inlägg den 23 februari 2018

Av Åsa Billefält - 23 februari 2018 17:25

Inom den katolska kyrkan/läran är fåfänga en av de sju dödssynderna. Men lite fåfäng får man väl vara? Fast jag är ju inte fåfäng! Hmmm... Jo jag erkänner! Undertecknads fåfänga har faktiskt vaknat till liv nu under förändringens bris.
I dag invigde jag min nya tröja och med dotterns hjälp så togs min foundation i bruk. Vardagsmake-up, örhängen, hästsvans på höger sida, ny tröja, ?jeans? och högklackade mormorskängor = min nya look. Mysbrallor funkar hemma i skogen numera. Från och med nu är det make-up och finare vardagskläder som gäller när vi åker in till sta?n!
Jag köpte en grön kajal i dag. Maken storknade nästan när han skannade in den; åttiofem spänn. Ja det kostar att ligga på topp!
Jag skulle behöva en bra nattkräm eftersom jag har relativt torr hy i nyllet.

Av Åsa Billefält - 23 februari 2018 10:24

Jaha, då är det fredag. Det var DET lovet, det... Det har varit skönt att slippa gå upp och köra dottern till bussen.
Nyduschad och fräsch sitter jag i soffan och väntar på kaffet. Min dotter ska lära mig att använda foundation. Jag köpte en sådan igår och en tröja för ett presentkort jag fick av en god vän i födelsedagspresent. Undertecknad har chockat familjen, främst maken :-)!
I dag ska maken och jag fixa ved; det är nästan tomt i vedboden och vi vet inte om leveransen kommer under dagen eller helgen. Maken får kapa och klyva, Min uppgift är att trava. Om jag kunde klyva skulle jag göra det. En dag kanske.., nej inte kanske utan jag SKA!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21
22
23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards