Alla inlägg den 1 april 2018

Av Åsa Billefält - 1 april 2018 10:56

Första april. Vår miniatyrlejonsessa Athena fyller sex år i dag.
Och aprilskämt har jag blivit utsatt för :-). Min systerdotters dotter sade att de fått flera centimeter snö. Och sedan: april, april...
April börjar med gråkallt väder. Det blåser arktiska vindar som riktigt nyper i kinder och fingrar.
Vad ska man hitta på i dag då? Det behövs ett rejält nappatag för att röja upp här. Ha ha ha nu kom jag att tänka på en replik ur Repmånad: ?Snygga till kuddarna; det ser för jävligt ut!? Jag älskar filmrepliker! En av de allra bästa är från Titanic när Rose säger till sin fästman: ?I?d rather be his whore than your wife!? Hela biosalongen fylldes med applåder. Tjugo år sedan men det känns som igår. Åh jag måste se den snart! Har sett den hur många gånger som helst men den berör lika mycket varje gång. Ögonen rinner lika mycket varje gång.
Nähä en påtår och sedan sätta fart?!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards