Direktlänk till inlägg 3 april 2018

Vardag igen

Av Åsa Billefält - 3 april 2018 09:09

Då så... Slut på firandet. Men, som maken sade; vi kan ju fira även den ortodoxa påsken. Den firas ju en vecka efter den kristna. Ja då är det bara att lägga in sill i morgon då :-D! Nä det räcker med att fira
påsk en gång om året.
Min ena syster kommer ut på landet i eftermiddag. I dag ska jag baka. Har lite att stå i under förmiddagen och tidig eftermiddag. Men de kakorna går snabbt; bara jag lägger fram smöret i god tid så det hinner mjukna.
Och så ska jag springa ett varv med dammsugaren och moppen samt göra rent handfatet och fylla på tvålpumpen. Får se om jag hinner damma bokhyllorna.
I morgon tänkte jag åka in till gymmet och köra ett pass. Hoppas inte värken i höften/ryggen blir värre så planen omkullkastas. Men det är måååååånga timmar kvar till morgondagen.
Nu ska jag väga upp smör!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Billefält - 3 november 2019 20:42

Oj oj nu är det länge sedan jag bloggade! Men det har sina orsaker..! Först och främst har jag haft en period med mycket jobb. Fått vikariera för kollegor och några extra jobbpass. För snart två veckor sedan däckade jag under natten. Feber. Ont i...

Av Åsa Billefält - 20 oktober 2019 00:07

På kvällskvisten har jag och fästmannen fixat med belysning och fortsatt med timret. Några timmar ute i oktoberkvällen. Lite kyligt. Det ska bli gott med te när fästmannen kommer in. Han plockar undan ute och släcker samt stänger. Nu fryser jag. Ha...

Av Åsa Billefält - 12 oktober 2019 10:50

Skönt med sovmorgon. Och skönt att slippa gå upp och skjutsa dottern. Gårdagens jobb känns i axlarna i dag. Åtta timmar storstäd, ja jag skulle ljuga om jag påstod att det inte kändes. Nu inmundigar jag dagens första balja java. Och det smakar finf...

Av Åsa Billefält - 9 oktober 2019 20:29

Ett par morgnar har jag fått skrapa rutorna på bilen. I morse var det regn. Det märks att hösten bli mer och mer intensiv; kvällar och morgnar är väldigt kyliga. Även dagarna är kyliga trots att solen tittar fram då och då. Det har gått så fort; nys...

Av Åsa Billefält - 30 september 2019 22:04

Då är det sista September i dag. För fem dagar sedan firade jag och fästmannen åtta månader som officiellt par. Det har gått fort; väldigt fort. Och det känns fortfarande bra :-)! För en tid sedan fick jag frågan om jag var lycklig tillsammans med fä...

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Skapa flashcards