Alla inlägg under juni 2018

Av Åsa Billefält - 30 juni 2018 13:22

Då är det lördag. Dottern har åkt till sin gudmor. Och idag ska maken ut på krogen med en... kollega/vän/pappa till dotterns ena klasskompis. Jag ska köra in honom om några timmar.
Vad ska jag göra då? JOBBA, jobba och umgås med mina små fyrfotingar. Jag ska äta en redig gourmetmiddag: kalkonköttbullar och grillpotatissallad. Enkelt och gott. Behöver inte ens värmas - om jag vill känna mig bekväm.

Av Åsa Billefält - 29 juni 2018 10:05

Ja då är det bara ett par grejor kvar att fixa till NOC-eventet. NOC (Nätverket för ovanliga kromosomavvikelser) ska få några produkter av mig/företaget. Jag vill bidra med lite godhet i världen och det gör jag som företagare. Kryddset som säljs där jag skänker 5,00 SEK per såld fp till bland annat NOC. Ett sådant set och en presentfp 4 marmelader samt 4 sorters saft.
I dag blir det äppelsaft och så måste jag komplettera ett par marmelader.
Jag har blivit inbjuden att stå på en liten marknad på en gård utanför stan i slutet på juli. Det känns som att företaget fått lite vind i seglen och då talar vi medvind! Känns skönt att det rör på sig åt rätt håll! Hoppas butiken i stan säljer så pass bra att det blir fler beställningar!

Av Åsa Billefält - 28 juni 2018 15:12

Saft går visst åt i hettan! Jag är med i en grupp där konsumenter beställer så åker vi producenter och lämnar till kund. Igår trillade det in en saftbeställning... Nu är det fyra som har beställt saft. Alltid något :-)! Känns som att det är lite medvind nu. Och det är ju positivt!

Av Åsa Billefält - 27 juni 2018 12:55

I dag levererade jag de restnoterade produkterna. Jag kom i säng vid midnatt. Och då var jag inte helt färdig; fakturan fixade jag i morse.
Det tog ungefär en timme; blåsa in till Byhålan, parkera och promenera till butiken, småprata med butiksinnehavaren, promenera tillbaka till bilen och blåsa hem igen.
Åt några Sesam &Havssaltknäcke och nu en fyrtår. Sedan ska dottern och jag städa skafferiet.

Av Åsa Billefält - 26 juni 2018 12:42

Ja då är det strax dags för sista marmeladen! Väntar på att silduken ska bli klar i tvättmaskinen.
Sedan ska katterna äntligen få komma ut! De kan vara ute i huset när ?mamma? pysslar med etiketter. Sedan ska jag städa. Det ser för j-t ut! Och därefter kan jag i lugn och ro göra provet inför jobbet. Hoppas att vårt internet inte laggar! Då måste jag vänta tills dottern och maken kommer hem så jag kan få låna en laptop. Jag vill börja jobba.nu! Helst förra veckan.
Nu låter det som att maskinen är klar!

Av Åsa Billefält - 26 juni 2018 09:43

Ja i morgon är det leverans! Hade ju bara Drottningmarmelad kvar att tillverka. * Host, harkel, spott och fräs*. Vid en närmare koll så saknas det Jordgubbsmarmelad. WTF?! Då måste jag ju ha drömt! Jag var så säker..! Ja men då så! Inga sysselsättningsproblem i dag med andra ord! * Morr och suck - 10 upphöjt till femtioelvamiljarder*. Ja inte blir det bättre av att gnöla. Bara att bita i det sura äpplet... ta tjuren vid hornen... och SÄTTA FART! Men just nu en kaffepaus medan tid ges.
I dag blir det Drottning- OCH Jordgubbsmarmelad. Så där; nu körs det ända in i kaklet..!

Av Åsa Billefält - 25 juni 2018 11:05

Ja då är det slutspurten på den restnoterade ordern! Det blir Drottning- respektive Hallonmarmelad! Sedan ska jag sätta mig ned och fixa provet så jag kan börja jobba! Nu är vädret bättre så internetuppkopplingen borde vara bättre. Jag vill ju tjäna pengar! Det är så roligt att köpa kläder nu när jag går ned i vikt. - 34 kg är jäkligt mycket! Och det finns lite kvar att ta bort. Och det börjar bli dags att investera i nya kajaler. Tänkte köpa en tredje färg - har grön och lila - men inte svart.

Av Åsa Billefält - 23 juni 2018 12:14

Eros släpptes ut eftersom han satt vid dörren och tjatade. Som vanligt pep han utanför dörren men sprang i väg då jag öppnade. Jag hörde honom igen efter ett tag. När jag öppnade dörren stod han med en hare i käften! Fy Eros!
Jag fick upp harungen på en spade och bar i väg den till trädgårdsavfallet där jag placerade den. Det såg ut som den sov. Den var så söt. Sedan lyfte jag upp Eros och bar in honom. Nu har han husarrest. Ekorrar, fåglar och harar får han inte ta. Orm vill jag inte heller att han ska ta; särskilt inte huggorm! Möss och sork får han ta hur mycket som helst. Dessa gnagande små äckliga fyrfotingar drar till sig orm. De vill jag inte ha på tomten. För några veckor sedan kom Eros med en huggorm som han hade bitit huvudet av.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards