Alla inlägg den 1 juli 2018

Av Åsa Billefält - 1 juli 2018 18:11

Ja så har det blivit söndag. Jag har varit lite flitig; tillverkat Drottningmarmelad och Drottningsaft. Nu måste jag fixa etiketter.
Vi hämtade dottern vid tåget. Hon hade haft trevligt hos sin gudmor. Fast det visste jag att hon skulle ha! Gudmodern är nämligen en av mina bästisar.
I dag ska vi grilla; lax och grillwokade grönsaker med pommes frites. Sedan får jag se om jag tillverkar Jordgubbsmarmelad senare i kväll eller inte. Även en företagare måste ta det lite easy ibland.
I veckan ska jag leverera lotterivinsterna till NOC; jag sponsrar med en ny produkt 4 saft (4x70 ML: Drottning, Hallon, Jordgubb och Äpple med kaneltouch), ett kryddset (NOC-set: 2x100g: Fiskkrydda & Taco Hotter) och en presentfp 4 marmelader (4x35 g: Drottning, Jordgubb, Syrlig Hallon & Sötsyrlig Ananas).
I dag på Ica Maxi gick jag tillbaka för att hämta en korg, försjunken i egna tankar såg jag först inte honom. Det var killen som jag var på jobbintervju hos (och som anställde mig)! Smickrande när en ung kille känner igen mig! Han skulle gå i genom provet så att jag kan komma ut och börja JOBBA!!! Jag sade att jag var taggad och det förstod han.
Och så laddar jag inför tjejmiddagen på krogen på lördag. Jag ska boka bord på onsdag eller torsdag. Kul ska det bli! Maken erbjöd sig att köra hem eftersom taxi är ganska dyrt. Men jag ska höra om jag kan slagga i stan i stället. Får fnula på det...

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards