Alla inlägg den 20 juli 2018

Av Åsa Billefält - 20 juli 2018 22:02

Åh äntligen kan man vara ute! Nu är det behagligt. Men snart kommer väl myggen... Det är tyst så när som något djur som brölar på avstånd och en eller annan tornseglare som ljudligt flyget över huvudet samt syrsorna som spelar sin serenad. Luften är sval. Och jag slipper höra TV::n! Stefan och Krister... De brukar vara roliga men jag uppskattar inte att det skämtas om döden.
Det finns knappt ett enda grönt strå i gräsmattan längre. Torkan tar ut sin rätt.
En råbock ?skäller? på avstånd. En och annan fågel försöker hålla liv i skogens konsert. Myggen börjar attackera; strax dax att gå in i kvalmet. Nåväl, lite svalka har jag fått! Några minuter. Ja man får vara glad för det lilla.
Jag får väl på pälsen av alla sol- och värmedyrkare men det struntar jag i! Så fort jag yttrar min åsikt om sport - framför allt fotboll - och värmen så har fel åsikt. Men det kanske är NI som har fel åsikt?! Jag har ju alltid haft fel så. Men bryr jag mig? Nä. Tyck vad ni vill så gör jag detsamma! Skillnaden är att jag hoppar inte på er och påtalar hur fel ni har.

Av Åsa Billefält - 20 juli 2018 16:35

Tänka sig att jag får säga att jag är LEDIG! Enligt många har jag inte fått säga så eftersom jag enligt dem ALLTID var ledig. Ja just det! Ledig... hm. Bara för att jag inte hade jobb så var jag ledig 24-7. Sköta hem, familj och företag... Ledig? Njae. Men det är historia nu.
Sista arbetspasset var hemstäd, eftersom vi var två fixade vi det på 1 tim och 15 minuter. Dottern och jag körde lite på gymmet. Det var så varmt att vi svettades redan innan passet. Två varv sedan pallade inte jag mer. Framsteg: benpressen som jag kört 70 kg har jag ökat till 80 kg! Bra jobbat, Åsa!
Men nu har jag min första lediga helg sedan 1992 då jag hade jobb senast. Eller ledig och ledig förresten... jag måste baka glutenfria hallongrottor till nästa helg. Jag hade tänkt baka glutenfritt matbröd också.
Men nu njuter jag av ett glas rosé!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards