Alla inlägg den 25 juli 2018

Av Åsa Billefält - 25 juli 2018 16:08

Det var varmt och kvalmigt redan vid 7-snåret när jag åkte till jobbet. Svetten lackade redan efter några minuter! Innan jobb. Under jobb rann det ännu mer; pannan, halsen, ryggen. Typ hela jag!
När jag åkte hem var det rutorna nere fram till motorvägen; därefter glipor. Det kommer in syre i alla fall. På avfarten när farten är något långsammare åkte rutorna ned igen. AC:n funkar inte. Till nästa sommar ska den fixas. Så är det bara! Det här är olidligt. Kanske även borde investera i en luftvärmepump; den kan man använda som AC.
När jag kom hem tittade jag till kycklingarna. Döm om min förvåning när de varken var i hönsgården eller i hönshuset! De rackarna hade smitit ut utanför hönsgården. Busungar! Men så småningom gick de pipandes in.
Midna blev glad när jag kom hem; maken har varit i Stockholm och dottern åkte till en kompis. Athena och Eros blev också glada när ?mamma? kom hem.

Av Åsa Billefält - 25 juli 2018 06:38

En balja java innan det är dags att bege sig till jobbet. Det är nästan tyst i huset; inte ens katterna rör sig. Midna ligger bakom soffan och halvsover. Det är bara fläkten som hörs; surrar några decimeter från örat. Den skänker en smula svalka. Solen har redan börjat värma upp kåken. Ja det blir en het dag i dag också. Men det ska visst regna i helgen. Jag som ska stå på marknad då.
Nej nu ska jag fika färdigt så jag hinner fixa det sista innan färden till jobbet.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Juli 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Skapa flashcards