Alla inlägg den 19 september 2018

Av Åsa Billefält - 19 september 2018 13:43

Dagarna går fort; måndagen kommer och tjosmisk så är det onsdag. Eller fredag.
Jag jobbar febrilt med att ta vara på så mycket frukt som möjligt. I dag kokade jag plommonsylt. Det blev ett gäng över och de ska min moster få. Jag plockade de sista plommonen i förrgår; de flesta låg på backen. I kväll tänkte jag koka saft; hallon-rabarber.
Igår handsågade jag några större grenar från en ask. Tror det är resterna av asken. Vi har timmer som legat i flera år på gården. Det är för grovt att handsåga. Jag kan inte hantera en motorsåg och även om jag kunde skulle jag inte använda den när jag är själv. Den blivande veden behövde inte klyvas; så grovt var ?timret? jag sågade igår. Den blivande veden lade jag på ett särskilt ställe i vedboden; den har blivit fuktig och behöver torkas. Det är för framtida behov.
Bu behöver min vackra vargsessa gå ut.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Skapa flashcards