Alla inlägg den 6 november 2018

Ved

Av Åsa Billefält - 6 november 2018 21:44

Igår kom veden; fem kubikmeter. Björkved dessutom. Vem behöver gymmet när det finns ved att bära? Jag tar en skvätt då och då som travas i vedboden. Och en del åker in i huset. Skönt med torr ved! Mycket lättare att både tända och elda.
Det blir varmt fort i köket då jag eldar i vedspisen. Täljstenskaminen tar lite längre tid på sig att bli varm. Men när den blir varm ja då blir den VARM! Den är faktiskt ljummen på morgonen om jag eldar länge på kvällen. Jag hoppas att det inte blir -20 i vinter; isf måste kaminen eldas under kvällar och nätter medan spisen eldas morgon till kväll. Ja önska kan man göra... Det blir som det blir. Ingen idé att spekulera.
Snart dags att hänga tvätt. Den torkar nog under natten eftersom tvättställningen står i vardagsrummet. Fortfarande! Den ska egentligen upp i mitt sovrum. Jag har aldrig gillat att den står i vardagsrummet.
Nä nu ska jag göra som Mats Rådberg sjunger: Peta in en pinne i brasan...

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Skapa flashcards