Direktlänk till inlägg 3 maj 2019

Summa summarum...

Av Åsa Billefält - 3 maj 2019 13:02

För drygt sex månader sedan hade skilsmässan kommit på pappret. Efter en och en halv månad var jag trött på singellivet trots att jag signalerade något annat. Jag träffade några killar men alla bitar föll inte på plats. Men en kväll i mitten av november - typ - fick jag kontakt med en man på en dejtingsajt jag just registrerat mig på. Verkade trevlig, såg bra ut men var väl inte min typ. Ju mer vi hade kontakt ju mer kom vi underfund med att vi hade ett par gemensamma intressen: bilar! Och inte vilka bilar som helst utan åkdon med mullrande V8:or!! Jag gav honom mitt nummer (i ett ovanligt tidigt skede enl mina mått mätt), addade honom på fejan. Vi pratade, chattade, pratade, chattade... Tills en dag strax före Lucia tog jag mod till mig och föreslog en fika på ICA. Jag satt på en bänk utanför fiket; pillade förstrött på luren och undrade om han skulle vara sig lik från bilden som jag sett. I ögonvrån såg jag honom. Jo han var sig lik. En man med glimten i ögat och en STOR portion humor! Han log mot mig med hela ansiktet och sade: ?Om det inte säger klick här och nu kan vi vrida på handtaget och låset på muggen; då hörs det nog ett klick.? Där och då hände något i mig. Vi satt och pratade över en fika. Då och då rörde han mig; håret... överarmen. Jag brukar inte tycka om när en okänd man tar på mig men det kändes bra när han gjorde det. Konstigt... Han var ju inte min typ; för ljus!! Nåja, ingen regel utan undantag?! Kramen jag fick när vi skildes åt... Kontakten ökade och mindre än en månad senare träffades vi igen. Sedan dess har han blivit kvar. Nu är vi ett officiellt samboende par.
Vi är lika crazy... ja kaka söker maka.
Ibland känns det som om vi alltid har känt varandra. Och viktigaste av allt: dottern och djuren har godkänt honom.
Ja summan av kardemumman är att man ska aldrig säga aldrig :-)! Ingen regel utan undantag... <3 Jag älskar dig, min kära sambo!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Billefält - 3 november 2019 20:42

Oj oj nu är det länge sedan jag bloggade! Men det har sina orsaker..! Först och främst har jag haft en period med mycket jobb. Fått vikariera för kollegor och några extra jobbpass. För snart två veckor sedan däckade jag under natten. Feber. Ont i...

Av Åsa Billefält - 20 oktober 2019 00:07

På kvällskvisten har jag och fästmannen fixat med belysning och fortsatt med timret. Några timmar ute i oktoberkvällen. Lite kyligt. Det ska bli gott med te när fästmannen kommer in. Han plockar undan ute och släcker samt stänger. Nu fryser jag. Ha...

Av Åsa Billefält - 12 oktober 2019 10:50

Skönt med sovmorgon. Och skönt att slippa gå upp och skjutsa dottern. Gårdagens jobb känns i axlarna i dag. Åtta timmar storstäd, ja jag skulle ljuga om jag påstod att det inte kändes. Nu inmundigar jag dagens första balja java. Och det smakar finf...

Av Åsa Billefält - 9 oktober 2019 20:29

Ett par morgnar har jag fått skrapa rutorna på bilen. I morse var det regn. Det märks att hösten bli mer och mer intensiv; kvällar och morgnar är väldigt kyliga. Även dagarna är kyliga trots att solen tittar fram då och då. Det har gått så fort; nys...

Av Åsa Billefält - 30 september 2019 22:04

Då är det sista September i dag. För fem dagar sedan firade jag och fästmannen åtta månader som officiellt par. Det har gått fort; väldigt fort. Och det känns fortfarande bra :-)! För en tid sedan fick jag frågan om jag var lycklig tillsammans med fä...

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards