Alla inlägg under juni 2019

Av Åsa Billefält - 30 juni 2019 18:43

Igår kväll blev det grilltajm! Undertecknad stod vid rodret och grillade. Ja om jag säger så här... jag förstår varför den uppgiften är bättre anpassad för män :-D! Varmt och rökigt. Det sistnämnda attackerade mina gröna så det sved. Men gott blev det! Vad grillades det då? Jo korv till min kära fästman och gulfenad färsk tonfisk samt gul lök. Ja han åt några tonfiskbitar men det var korven som lockade mest. Han älskar korv... Dottern och jag höll oss till tonfisk och lök.

Av Åsa Billefält - 27 juni 2019 22:07

I kväll tog jag en promenad för att möta min kära fästman. Som vanligt tog jag ett kärl med mig för att lägga några förskrämda smultron i. Skulle jag ta en påse med mig i fall jag skulle hitta någon kantarell. Men nej, jag tog ingen. Jag skulle gå skogsvägen upp mot stora vägen. Bland det första jag ser är kantareller. Då tänkte jag: varför tog jag ingen påse?! Men det ordnade sig ändå! Min fästman hade påse i bilen. Säsongens första kantareller slank ned i påsen!

<3

Av Åsa Billefält - 24 juni 2019 23:15

Jag har fått frågan om det känns bra att:
1) Inlett förhållande
2) Blivit sambo
3) Förlovad
så snart efter skilsmässan. Här är mina svar:
1) Ja
2) Ja
3) Ja
Om det inte hade känts bra hade jag inte blivit ihop och sambo samt förlovat mig. Livet går vidare och jag är inte den som ältar. Som den Vattuman jag är så reser jag mig; vinden vänder men jag vänder inte kappan efter vinden.
Jag träffade en fin, trevlig och humoristisk man, blev förälskad och tänkte att ja, jag satsar. Man blir inte yngre och allt känns bara så rätt! Nu äntligen förstår jag vad ordet livskamrat betyder.
Jag älskar dig, L!

<3

Av Åsa Billefält - 18 juni 2019 12:20

I natt växlade jag och sambon ringar. Vi skålade i alkoholfri cider. Nu har jag fått en fästmö, sade han och såg så där lyckligt glad ut så det strålade om honom. Det är ju inte bara han som är lycklig! Jag är också lycklig! För jag har blivit med fästman :-)!

Av Åsa Billefält - 2 juni 2019 14:09

Det är ett evigt pusslande med tiden. Nu börjar utesäsongen. Vi började klippa gräsmattan men det har regnat och motorgräsklipparen är svårjobbad med torrt, HÖGT gräs. Landen behöver rensas. Potatisen skulle ha satts för ett par veckor sedan. Sovrummet behöver göras klart. Och så ska man jobba. Efter jobbet är jag ganska trött och öm i kroppen. Jag har dessutom företaget att tänka på. Dygnet har bara 24 timmar!
Jo ryggen värker dagligen men det är bara att bita ihop och göra det bästa av det. Blir inte bättre av att pipa och gnälla. Smärtan gör mig trött och tröttheten kombinerat med smärtan gör att jag måste välja bort trädgårdsarbete. Nåja... bara att gilla läget..!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards