Alla inlägg den 8 juli 2019

Av Åsa Billefält - 8 juli 2019 10:53

Om några veckor är det marknad på en gård utanför staden. Nu ska det laddas med bakverk och annat smått & gott. Måste få i gång frysboxen; frysen inomhus börjar bli full! Jag skulle behöva en större kyl också..!
I dag ska jag baka! Gluten- och laktosfri mjuk kaka. Smaksättningen blir nog Äpple-Kanel. Det får bli små eftersom utrymmet börjar krympa i frysen.
Förra veckan bakade jag Kanelbullar. Min fästman köpte en påse. Tre fp Kanelbullar ligger i frysen. Kan ju vara bra att ha till marknaden. Det är ingen höjdare att baka bullar om det är 25-30 grader varmt...
Igår bakade jag gluten- och laktosfria Hallongrottor - med mandelmjöl och egentillverkad hallonsylt. Hallongrottorna innehåller 50 % mindre socker än originalreceptet och sylten innehåller 16,7 % tillsatt (sylt)socker och 83,3 % bär. Och så tillverkade jag gluten- och laktosfria Chokladbollar. Jag håller på att ta fram Chokladbollar utan att tillsätta vitt socker. Helt sockerfritt blir det inte eftersom jag använder vaniljsocker men kraftig reducering blir det i alla fall. De ska rullas i riven kokos i stället för pärlsocker.
Nu har nog köksgolvet torkat; dags att sätta fart!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards