Alla inlägg den 14 november 2014

Av Åsa Billefält - 14 november 2014 07:18

Visst är det roligt att ha en valp! Men det är jobbigt också; ut mitt i natten, moppa golv då man inte hinner hejda "olyckan", det bits i händer o fötter. Ja ja det går över; vovven börjar snart tappa mjölktänderna. Å så snavar man över eller halkar på avgnagda benpipor! Men det hör till!
Hon är lättlärd, det lilla livet! Vi köpte en aktiveringsboll och den gillar hon (ja det ramlar ur godis!) och jag puttade bollen med min hand samtidigt som jag sade rulla bollen. Ett par gånger sedan fattade hon galoppen! Härom dagen tränade vi sök och det går väl så där. Jag lärde henne puss på hand; en godis i knuten hand och puss på hand. Då duttar hon sin nos mot handen. Sitt och ligg kan hon men ligg verkar hon tycka är tråkigt. Vi tränar kom (vilket också är trååååååkigt, enligt vår lilla valp).
Igår var vi på Djurmagazinet där vovven shoppade och maken betalade; schysst deal!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards