Direktlänk till inlägg 8 maj 2015

Trädgårdsarbete

Av Åsa Billefält - 8 maj 2015 08:37

Igår hade någon tänt den stora luman i det blå taket! Då var det ju bara att passa på ute i trädgården!
Hunden i långlina och så kavla opp ärmarna! Vi har en odlingsplätt där dottern har skogshallon och våra två vinbärsbuskar. De skulle flyttas till en annan del av trädgården. Men vi har ju drygt 3600 kvadratmeter... I-landsproblem?! Det är ju lite obalans på tomten så valet var egentligen inte särskilt svårt. Vid tomtgränsen mot skogen.
Gräva, gräva och gräva... Och rensa bort ogräs vid hallonrötterna. Sedan var det vinbärens tur. Vovven hade lite separationsångest; hon ylade i högan sky! När vi kom in lade hon sig vid ytterdörren och somnade.
Efter hennes lunch gick vi ut igen och jag började rensa plätten från ogräs. Jisses, det har ju fullkomligt exploderat under de senaste sju dagarnas regn och sol. Men det måste göras!
Hönsen blev glada för ogräset.
Idag känns det i benen att jag satt på huk och axlarna efter att ha grävt och ryckt upp ogräs med rötterna.
Igår åskade det för första gången i år, vad jag vet. Kissen var så gullig; hon lade sig tätt intill mig som om hon ville trösta. Jag är nämligen åskrädd efter ett blixtnedslag i ett hus när jag var barn. Vovven märkte ingenting; hon knoppade i godan ro.

 
 
cicci

cicci

18 maj 2015 14:07

hej
ramlade in på din blogg =)
Såg bilden på hönsen o undrar va det är för ras du har ?
Kram c

http://www.medflackar.wordpress.com

Åsa Billefält

18 maj 2015 14:10

Hej!
Skånska blommehöns.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa Billefält - 3 november 2019 20:42

Oj oj nu är det länge sedan jag bloggade! Men det har sina orsaker..! Först och främst har jag haft en period med mycket jobb. Fått vikariera för kollegor och några extra jobbpass. För snart två veckor sedan däckade jag under natten. Feber. Ont i...

Av Åsa Billefält - 20 oktober 2019 00:07

På kvällskvisten har jag och fästmannen fixat med belysning och fortsatt med timret. Några timmar ute i oktoberkvällen. Lite kyligt. Det ska bli gott med te när fästmannen kommer in. Han plockar undan ute och släcker samt stänger. Nu fryser jag. Ha...

Av Åsa Billefält - 12 oktober 2019 10:50

Skönt med sovmorgon. Och skönt att slippa gå upp och skjutsa dottern. Gårdagens jobb känns i axlarna i dag. Åtta timmar storstäd, ja jag skulle ljuga om jag påstod att det inte kändes. Nu inmundigar jag dagens första balja java. Och det smakar finf...

Av Åsa Billefält - 9 oktober 2019 20:29

Ett par morgnar har jag fått skrapa rutorna på bilen. I morse var det regn. Det märks att hösten bli mer och mer intensiv; kvällar och morgnar är väldigt kyliga. Även dagarna är kyliga trots att solen tittar fram då och då. Det har gått så fort; nys...

Av Åsa Billefält - 30 september 2019 22:04

Då är det sista September i dag. För fem dagar sedan firade jag och fästmannen åtta månader som officiellt par. Det har gått fort; väldigt fort. Och det känns fortfarande bra :-)! För en tid sedan fick jag frågan om jag var lycklig tillsammans med fä...

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards