Alla inlägg den 16 juni 2018

Av Åsa Billefält - 16 juni 2018 14:36

Nu äntligen! Jag har inte kunnat komma in i appen. Erase and reload. Då funkade det!
Vad har hänt under min frånvaro? Jag har sålt marmelad och kryddor till en ostbutik. Bara att hoppas det går bra så jag får in en fot på marknaden. Midna blev dålig förra helgen, eller det började förra torsdagen med att hon matvägrade och kräktes. Fredagen likadant men vi tyckte ändå att hon verkade piggare så vi drack ett par glas vin på kvällen. Men så var inte fallet! Hon var sämre och försökte väl inte visa det. Jag ringde Strömsholm (djursjukhuset) och fick veta att det går någon form av magsjuka hos hundar, att det inte var akut eftersom hon är en stor hund och inte kräktes upp vattnet. Andra gången jag ringde fick jag rådet att avvakta men jag skulle inte somna ifrån Midna. Jag höll mig vaken, slumrade några enstaka gånger. Under natten fick hon blodblandad diarré. Jag googlade och läste att små kärl kan brista när hunden är dålig i magen och om det inte var en liten hund behövde man inte söka vård akut. Lördag morgon tyckte vi att Midna borde bli undersökt eftersom hon fortfarande hade blod i avföringen. Maken ringde Strömsholm och sköterskan (som var samma som jag pratat med) sade att vi skulle komma. Hela förmiddagen var vi där. Väntade på svaren från blodproven. De var bra; lite låg proteinhalt men det var ju inte så konstigt med tanke på att hon inte hade ätit sedan onsdag kväll. Vi blev rekommenderade att ge henne kokt ris och vit fisk. Först skulle hon dricka risavkok för att få i sig näring, sedan ris och fisk med mycket vätska. Nu är hon återställd.
Igår var jag och två tjejkompisar på krogen. Det var kul. Länge sedan jag var på krogen med kompisar. Det blir fler gånger! Jag tog en bulle hem. Det kostar en slant men det är värt varenda spänn! Då slapp maken hålla sig vaken.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards