Alla inlägg den 3 mars 2019

Av Åsa Billefält - 3 mars 2019 12:57

Jaha... aprilväder i början av mars?! Det snöar! Ja, du läste tyvärr rätt; det SNÖAR! Fastnar på backen dessutom :-(. Jag vill inte ha snö! Snälla Kung Bore; släpp taget nu. Gå i ide till första advent. Jag vill ha vår nu. Och hör och häpna; jag längtar till sommaren. I år ska vi odla chili, spritärtor och tomater med flera grönsaker. Potatis ska förgro också! Åh vad jag längtar efter egen färskpotatis till Midsommar! Då måste den växa inomhus. Finns inte mycket som slår egenodlat. Det blir ett hästjobb att rensa landet och odlingsplätten men är man två går det dubbelt så fort och är mycket roligare! I år ska jag torka Salvia och Timjan. De har klarat både sommarens torka och vinterns köld. Dill, Gräslök och Persilja ska odlas också. Ska köpa Pepparrot den befintliga plantan har något djur grävt upp.
Trots dagens bakslag finns framtidshoppet om en bra odlingssäsong med god skörd.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards