Alla inlägg den 26 september 2018

Av Åsa Billefält - 26 september 2018 13:19

I morse slapp jag skrapa rutorna. Men istället piskade regnet i blåsten. Det är gråmulet och blåser åtminstone halvstorm. Jag har inte sett en bil på flera timmar. Visserligen är inte vägen så trafikerad. Hoppas att inget träd har blåst över vägen... Jag kan inte hantera en motorsåg.
Nockplåten på hönshuset skallrar i de flesta vindpustarna. Hönsen är inomhus. Förutom kycklingarna! De rantar runt i hönsgården. Äventyrslystna små rackare! Små och små... de är snart 3 månader. Och nästan lika stora som hönorna. Hoppas de flesta av kycklingarna är höns. I så fall börjar de värpa snart. Finns inget bättre än egna ägg! Tyvärr får jag inte använda egna ägg i bageriet.
Ja i dag är det sjusovarväder! Och hund- och kattsovarväder. Midna sover sött på soffan medan katterna sover på dotterns säng.
Jag eldar i vedspisen; så mysigt när det knäpper/sprakar! Nu ska jag koka kaffe - på vedspisen - så jag vaknar till!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards