Alla inlägg den 6 september 2019

Av Åsa Billefält - 6 september 2019 20:47

Nu är det verkligen höst i luften; den är frisk, klar och kylig. Jag har just tänt i vedspisen och bett fästmannen såga upp lite bränsle. Det blir sen middag; makaroner och korv. Ja det funkar en fredag. Jag ska tillverka saft och marmelad av plommon. Men först äta och sedan röja samt städa köket.
Snart är det dags att börja utfodra fåglarna; det blir mindre och mindre insekter. Hönsen brukar få lite av vildfågelfröna också. Även de behöver ett skyddande späcklager inför vintern. Visserligen har fästmannen och jag tänkt göra i ordning hönshuset inför vintern; isolera det.
Det märks på hönsen att det blivit kyligare; de står tillsammans i solen under dagen och sover tätt, tätt tillsammans på pinnarna inne i hönshuset.
Nu ska jag ägna mig åt maten och vedspisen.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards