Alla inlägg under maj 2018

Av Åsa Billefält - 3 maj 2018 07:24

Det ser ut att bli en vacker dag! Bara några slöjmoln på en klarblå himmel och solen anas där uppe. Då är det ganska tråkigt att vara inomhus och jobba. Men men kosläppet är om en vecka. Bara att köra på.
En promenad är lockande men tiden finns inte. Åtminstone inte just nu. Innan jag sätter fart måste köket fixas; diskmaskinen ska plockas ur och i, dammsuga, moppa, göra rent på bordet. Sedan kan jag väga upp kryddblandningar och fixa med etiketter. Skulle göra något helt nytt men receptet är på villovägar. Ja det blir att leta i någon fikapaus.
Men nu är påtåren uppdrucken; tajm för dajm!

Av Åsa Billefält - 2 maj 2018 17:53

Förmiddagen har ägnats åt brödbak. Frallor med bland annat vetekross, havregryn, grovt rågmjöl och vetemjöl. Jättegott! Fin färg fick de också. Jag är mer än nöjd med dem. Dotter gillade brödet också. Nu ligger de i frysen. Jag ska fixa etiketter till dem och tomatfrallorna.
När det går så här bra att baka är det riktigt roligt! Då vill jag baka mer och mer och mer! Men det går ju inte...

Av Åsa Billefält - 1 maj 2018 10:52

I dag känns det skönt i kroppen efter gårdagens tröningspass. Jag undvek maskinen jag fick ont i axlarna av. Det känns att träningen gör nytta!
4.15,vaknade jag och kunde inte somna om. 5.30 steg jag upp. Duschade, plockade ur diskmaskinen, plockade i, åt frulle, fikade och satte i gång med att torka citronmeliss, började blanda Laxkrydda. Rasta jycken, utfodra densamma, märka Fiskkrydda, printa etiketter, klippa och klistra. Min dag än så länge. Det känns i axeln att jag har mortlat.
Jag skulle behöva gå en promenad men det lockar inte vädermässigt; regn, fint småstrilande regn.
Första maj. Försommar. Ja inte enligt vädret! Lite småkyligt. Nja, ganska kyligt. Hoppas det kommer lite värme! Och det snart.
Nu är det fullt ös inför marknaderna som är inbokade i maj. Just nu är det fullt fokus på kryddor. Jag måste ha några presentförpackningar (kryddset). I morgon ska jag baka matbröd, med havregryn och vetegroddar samt vanligt vetemjöl - det blir jättegoda frallor! Måste inventera..! Jag ska steka gluten- och laktosfria miniplättar som ska fungera som smakprov tillsammans med mos och sylt. Kanske inte i dag.
På förmiddagen har jag bokat in mig på en marknad i slutet på augusti.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards