Alla inlägg den 2 oktober 2013

Av Åsa Billefält - 2 oktober 2013 08:15

   

Om 13 dagar är det vårt! Så skönt det ska bli! Jag märker skillnaden när vi åker dit; jag är lugnare ute på landet än i stan. Jo, vi besöker huset då och då - med säljarnas goda vilja. 

Det har gått så fort; vi tittade på huset, dotra började skolan och vi lade bud, budet refuserades, vi lade ett nytt bud som godtogs, lägenheten sades upp, huset besiktades, vi betalade handpenning och under tiden från uppsägningen har jag packat - kartong efter kartong samt städat skåp och lådor. Klädkammaren tömde och städade jag igår. Hittade kläder, en vinterjacka bl a, som jag ska skänka till KFUMs insamling till Härbärget. Mitt skräp är någon annans skatt. Bättre att kläder, som visserligen har några år på nacken men f ö är hela och funktionsdugliga, som bara hänger kommer till nytta. Annat som t ex dotterns urväxta Lucialinnen ska jag skänka till Röda Korset.

Men... TRETTON dagar kvar! Hoppas resterande tid går lika fort.   

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards