Alla inlägg den 7 oktober 2013

Av Åsa Billefält - 7 oktober 2013 14:54

  Flytten närmar sig med stormsteg! Det ska bli underbart skönt att komma ifrån staden. Vi längtar alla tre tills vi är inflyttade i huset. Nästa tisdag är det officiellt vårt hus  ! Nu längtar jag riktigt till nästa vecka. Jag önskar att dagen kunde gå lite fortare...

En dryg vecka kvar... Ja dryg kan ju tolkas hur som helst  

Av Åsa Billefält - 7 oktober 2013 11:08

Jag förstår inte varför människan ska vara så grym. Dödar elefanterna för betarnas skull. Även noshörningarna faller offer för människans grymhet. Den som köper elfenben har blod på sina händer! Stackars elefantkalvarna som ser när deras mödrar och andra familjemedlemmar brutalt mördas. Priset på elfenben är högre än guldet. 

Det här vansinnet måste upphöra annars dör de ut! Elfenbenshandeln måste stoppas. Jag kommer i alla fall vara noga med att kontrollera tillverkningslandet på produkter jag köper. Ja, ja, jag kan höra skeptikerna viska: det hjälper inte om EN person bojkottar Kina. Men om JAG väljer att bojkotta kinesiska produkter och dessutom sprider mitt budskap har jag ju gjort NÅGONTING istället för att sitta passiv. Kanske fler tänker till? Jag delar WWFs uppdateringar och bilder/videoklipp från Save the elephants, DSWT osv på Facebook. En kan inte göra allt men alla kan göra någonting. 

Jag hoppas länken fungerar, videoklippet är rörande och jag kan erkänna att ett par tårar fuktade mina kinder.

 

http://vimeo.com/76119923

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards