Alla inlägg den 11 juni 2013

:-)

Av Åsa Billefält - 11 juni 2013 16:41

  Då var snart 40% av makens arbetsvecka avklarad! Härligt! Han är värd en skön semester efter allt slit. Jag tycker det ska bli underbart att vi ska få rå om varandra hela dagarna, alla tre.

Dotra och jag har varit ute på promenad i den strålande  , drygt 3 km fick vi ihop. Jag blir galen av att vara inne! Dottern får inte sitta framför dator och TV hela tiden. Jag skulle gärna ta en tur till men det har jag tyvärr inte tid med: diskmaskinen står på tork och dottern ska ha middag (potatis o fisk i ugn). När   maken kommer ska vi äta sallad, lutar åt räksallad idag. Funderar även på att sätta igång en maskin tvätt till... bäst att passa på medan jag har andra inne-sysslor!

Av Åsa Billefält - 11 juni 2013 08:01

... har guld i mund! Ja, det var ju stört omöjligt att somna om efter jag gjort te åt min   make. Lika bra att gå upp, tänkte jag och inmundigade min frulle vid 6.30 - fil och ett par mackor med rökt kalkon, dijonsenap & ost medan dottern snusar vidare. Dagens första   slank ned utan problem. 

Som vanligt finns en massa måsten: ta reda på tvätten som hängt på tork sedan i söndags, tvätta, plocka ur och i diskmaskinen - ja, det finns alltid att göra! Ingen risk att bli sysslolös som hemmafru. Skulle även behöva gå ett varv med snabeldraken och badrummet behöver en uppfräschande make-over... Ju mer jag gör idag desto mindre har jag att göra imorgon? Men även jag kan behöva lite sommarlov... Hm, jag tog ju en rejäl sovmorgon igår... Nåja, det ordnar nog sig med DET. En påtår för att fortsätta väcka de små grå på hjärnkontoret så frun vaknar och kan sätta fart.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards