Alla inlägg den 9 juli 2013

Av Åsa Billefält - 9 juli 2013 20:08

Trots brist på   är det väldigt kvalmigt ute. Dotra och jag tog en kort kvällspromenad och det var både varmare och kvalmigare nu än när jag var ute första gången och då strålade luman där uppe i det blå. Undrar om det är åska på ingång... Och jag som tänkt cykla några kilometer..... får se hur det blir med det!

Av Åsa Billefält - 9 juli 2013 15:41

  Strålande sol och het luft, svetten sipprar i pannan och längs ryggen. Skönt samtidigt som det är lite för varmt. För min smak i alla fall. Jag har avverkat två promenader, sammanlagt drygt fyra kilometer. Den senaste promenaden gick dottern och jag till skogen för att "begrava" en död gulsparv som låg på trottoaren hemma. Hon plockade en lysande gul fibbla som hon lade bredvid den i skogen. Den såg så fridfull ut, nästan som om den sov. Så söt! Tragiskt att den inte fick leva. Förmodligen hade den flugit in i ett fönster.

Hettan letar sig in i lägenheten. Trots takfläkten som roterar dygnet runt lyser svalkan med sin frånvaro. Sena kvällar, när solen dalat, är luften kylig. Och på morgnarna är det ganska svalt inne men när   kommer fram till vårt hörn av hyreshuset blir det hett och kvalmigt på nolltid. Men det är ju bara att göra det bästa av det; vara ute så mycket som möjligt och att dricka vatten.

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards