Alla inlägg den 20 augusti 2013

Av Åsa Billefält - 20 augusti 2013 15:18

Då var första, riktiga skoldagen avklarad. Lite tomt var det, om jag ska vara helt ärlig. 

Dottern har haft det bra och det är huvudsaken. Hon har bland annat haft NO där de har börjat tala om orkaner. Senare under hösten ska de göra studiebesök på Nobelmuseet. Det blir nog en spännande och intensiv hösttermin.

Första discot på skolan ska dotterns klass ha! De samlar pengar till sin klassresa. Målet avgörs först när de vet hur mycket de har i klasskassan.

 

 

Av Åsa Billefält - 20 augusti 2013 07:46

Jag är sugen på att baka! Men jag ska nog fixa färdigt med växterna först... började byta jord och kruka på de som behövde det. Vissa behövde verkligen ny kruka för de har växt under sommaren. Några ampelliljor klippte jag av rötterna på och återanvände krukorna. Fast några måste   maken hjälpa mig med; de är för stora. Växterna alltså  .

 

Men jag vill baka! Fast jag vet inte vad. Jo, något fikabröd eftersom jag får besök på torsdag förmiddag av en mycket, mycket god & kär vän. Hon och jag har känt varandra i 30 år nu. Tre decennier! Vart har åren tagit vägen?

Jag hade tänkt bjussa på något gott till kaffet. Antar att det bara är att börja riva bland recepten... jag har några recept att välja på. Dels egna som jag själv komponerat och ett gäng recept jag fick när jag gick bagar- och konditorutbildningen för 13 år sedan samt att jag ärvde ett stort antal receptsamlingar efter mamma. Jag har recept för ett helt kompani och lite till  !

Om jag skulle sätta mig i soffan för att vakna till innan jag tar itu med tvätt och växter?! Kan ju göra två flugor på smällen; just det, leta recept och inspiration!

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards