Alla inlägg den 26 augusti 2013

Av Åsa Billefält - 26 augusti 2013 15:59

  Känns som om jag bara har druckit kaffe idag! Nåja, jag har ju tvättat snart tre maskiner. Men kaffe har jag druckit! Har ju haft besök av gammal klasskompis; vi har inte setts sedan vi slutade nian. 27 år sedan alltså. Det är inte klokt vad tiden rusar iväg. Vi gick i samma klass från ettan till nian.

 

Men nu blir det inte mer kaffe idag, har druckit en halv   för mycket. Pumpen bultar i bröstet  . Inte blev jag piggare......

Av Åsa Billefält - 26 augusti 2013 07:49

Antar att det här var årets kortaste natt! Hann ju knappt lägga huvudet på kudden förrän alarmet började tjuta. Alarmet på väckarklockan alltså.... Känns inte som att jag fått sova något alls fastän jag vet att jag har sovit. Jag vill röja ur vitrinskåpet och göra plats för annat som vi använder. Varför ha en massa som prydnad? Glas som samlar damm istället för att nyttjas som dryckeskärl?! Men tidningspappret tog slut igår så det blev ett halvfärdigt arbete. Första gången jag längtar efter reklamen som brukar dunkas ned i brevinkastet på måndagar. 

Fast helst vill jag ligga kvar i   en stund till men det funkar ju inte.

Ja så har vi bestämt oss för att skaffa både katt och hund. Det är tomt utan djur. Akvariefiskarna räknas inte, de simmar bara i sitt hem av glas och är vackra. Hund blir om ungefär ett år. Katt blir nog redan i år alternativt början av 2014. Jag saknar min kisse och jag vet att ingen katt blir som hon. Men jag saknar också det mysiga spinnandet och jamandet, gosandet - som egentligen är revirmarkeringar. Ja, katten äger DIG och DU ingår i kattens revir. Den här katten ska jag lära gå i sele. Min Rut vägrade gå i sele, hon totalvägrade att gå ut. Jag bodde på landet när jag fick henne. Jag och min före detta, ska tilläggas. Det var meningen att hon skulle vara utekatt men det blev en renodlad innekatt.

Inte blev jag piggare av  ! Jag får väl gäspa mig genom denna dag....

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards