Alla inlägg den 21 augusti 2013

Av Åsa Billefält - 21 augusti 2013 19:53

  Nu är jag igång med träningen också! Har just kört ett pass. Känns skönt att komma igång igen. Visst känns det att jag haft uppehåll men jag hade inte tappat så mycket ork eller flås som jag befarade. Får se hur det känns imorgon; kanske kör ett pass imorgon. Nåväl, jag ska snart ta en dusch det är ett som är säkert!

Av Åsa Billefält - 21 augusti 2013 12:42

  Idag bestämde jag mig helt enkelt för att baka. Det blev Moccarutor. Eller Kärleksmums alternativt Snoddas. Finns säkert fler namn på detta bakverk. Ja, kärt bakverk har många namn.

Det gick bra, var lite skeptisk först men vad farao... konditoryrket är faktiskt ett hantverk! Jo, jag erkänner... jag provsmakade någon enstaka spillbit och det smakade helt okej! Gott. Mycket gott! Nu ska glasyren stelna innan de förpackas i låda. Sedan kommer ju det här roliga med att få plats i frysen... men det är en annan femma  ! Det blir nog ganska irriterat om jag inte får plats med burken där jag vill.... Nåja, det ordnar sig!

Foto: Då har jag tagit mig bak före ;-)! Kärleksmums, Moccarutor, Snoddas - kärt bakverk har många namn

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards