Alla inlägg den 10 april 2014

Av Åsa Billefält - 10 april 2014 14:17

Så skönt, så härligt med fågelkvitter istället för bilar och folk som gapar och skriker. Ingen av oss ångrar husköpet. Vi stormtrivs alla tre. Visst är det slitigt att bära/släpa ved men så skönt det är att värmas upp i takt när kaminen eller vedspisen sprider värmen   . Och så mysigt det är att lyssna på eldens sprakande. Nej, jag byter inte bekvämligheter som till exempel centralvärme i staden mot kamin och vedspis! Aldrig.

Så härligt det ska bli när uteplatsen är färdig!

     

Bild nr 1: så såg det ut innan röjningen som jag har gjort nästan helt på egen hand.

Bild nr 2: första rosenbågen, rosorna och ca hälften av syrensticklingarna på plats


När uteplatsen är färdig ska vi ha invigningsfest!  

Av Åsa Billefält - 10 april 2014 09:33

  Äntligen en strålande efter allt  ! Det riktigt spritter i kroppen av vårkänslor; jag vill yla mot  ! Om min   make vore här skulle jag överösa honom med    !

Jag tror det får bli en dag ute i trädgården när det har blivit lite varmare och inomhus-sysslorna är avklarade till 100 %; jag tog bara en tillfällig paus och ska väl ta mig en tretår   strax så den avklaras. Måste fundera på om jag ska bädda rent i sängen eller inte; det går ju faktiskt att hänga ut tvätten när regnet har upphört. Dessutom måste jag planera långfredagen. Jag tänkte hålla mammas tradition vid liv; att vi samlas - systrarna och jag med familjer - och äter en god middag, jag tänker inte ha samma mat som mamma hade eftersom jag inte äter varken Gömd supé eller Laxpudding utan jag har bestämt något helt annat  . Däremot blir det sill, Citronsill. Sillen är ett måste under jul, påsk, valborg och midsommar i vår familj, men vi äter ju sill äver under andra tidpunkter än helgdagar men just dessa helger är just Citronsillen en given förrätt.

Trädgårdssysslorna... hm, undrar om jag ska börja med att flytta Vårlökarna eller om jag ska börja plocka sten vid den blivande hönsgården..? Frågan är bara var jag ska plantera dessa små, ljusgula vårblommor. Jag ska ju gräva upp Gullvivorna och flytta dem också, problemet är jag inte vet vilka som är gula respektive röda. Och jag vet inte riktigt var jag vill ha dem heller  . Lysande, eller hur? En skottkärra ved måste hämtas i alla fall så vi kan elda i eftermiddag/kväll. Lägga ut lite mat till fåglarna.

Nåväl, en    för att förhoppningsvis bli lite klokare på dagens bestyr! 

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards