Alla inlägg den 14 april 2014

Av Åsa Billefält - 14 april 2014 15:33

  Lite gjort ute i trädgården blev det: vattnade syrenplantorna och vinbärsbuskarna samt rabarberna. Flyttade en av många skogshallonbuskar, fortsatte gräva upp gullvivor och började flytta på irisarna samt sådde några blåklintsfrön.

Jag hängde ut två maskiner tvätt på vindan också - doftar så gott  !

Ska fundera på var jag ska sätta de resterande irisarna... har ju en idé eller så om plats. Har även hittat en plats för gullvivorna men det står en stor, vildvuxen ginst i vägen  !!!!

Av Åsa Billefält - 14 april 2014 10:52

Å vad skönt! Äntligen är påsklovet här! Nu kan vi - och då framför allt    dottern - ladda batterierna!

I fredags hade hennes klass disco  och som vanligt var vi en känd klick föräldrar som ställde upp och jobbade för att det skulle fungera - fixa kaffe, te och koka korv samt hjälpa till med väktarjobb i entrén. Visserligen var vi några fler än i höstas men ett par händer till hade inte skadat. Det var knepigt att få till avlösning men vi gjorde så gott det gick. Och för oss är det självklart att ställa upp och hjälpa till!

Under helgen har   maken och jag jobbat i trädgården; fixat lite med den blivande uteplatsen, eldat ris, sågat ned tujor och börjat gräva grönsaksland.

Och idag är det PÅSKLOV! Det var riktigt skönt att somna om efter att ha gjort frukost till min hårt arbetande, älskade make! Klockan 9 väckte dottern mig; då stod frukosten på bordet.

Strax ska jag fixa en   och därefter hänga ut tvätt samt jobba lite ute, det är ju en strålande vacker dag  !

Presentation


Billefalts

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

Bloggportalen

Gästbok

Katt


Ovido - Quiz & Flashcards